2 stk corneliusfat selges

Har bestilt 4 stk corneliusfat fra Lund Teknik for å få best rabatt, men vil egentlig bare ha to. Har derfor to å selge. De er på vei i posten as we speak. Om jeg ikke ved en inkurie slipper unna MVA, ser det ut som pris med alt blir 450-500 NOK per fat, ferdig prutet, kontant betalt, og hentet på Storhaug. Vi deler kostnadene noenlunde likt, og regner ut endelig pris når varene er i hus. Selges as-is, seff.

Denne typen, forresten:
http://shop.lundteknik.dk/product_info.php?cPath=740&products_id=15168
 
hvor klarer du å få fat til 450-500 kr ?
Jeg betalte 1250 kr for et fat for to uker siden i Sandnes
 
En måte å retferdiggjøre et litt dyrt fat på, er å kun ha det beste øllet på det. Jeg og Jørn kan bare ha litt slik middels øl på våre...
Husk at Bing faktoren er ikke eksisterende på fat som har humpet Europa rundt i årtier. Nye fat er verdt penga spør du meg.
 
Har kun nye fat selv, og de 3-400 kronene ekstra det koster pr fat rettferdiggjør jeg med mye høyere blingfaktor og klart til bruk umiddelbart uten å måtte vaske, skrubbe, bytte pakninger, osv. (pluss at jeg er "pragmatisk" anlagt når det kommer til gnikkegnu-oppgaver) ;)
 
Bling innvendig og best mulig innhold er vikrigst for meg. Har både nye og brukte fat. Pakninger har jeg liggende, og nye fat må vaskes minst like godt som brukte ;)
 
Bare belt off topic, ,men er Lund teknikk raske med å sende fatene fra du bestiller?
De er raske med å få dem av gårde. Fikk melding om at de var sendt kort tid etter at de hadde registrert at pengene var overført.
Jeg har ett nytt fat. Resten er brukte. Med unntak av den første gangen det ble brukt, er det akkurat like mye (eller lite) arbeid med å rengjøre brukte fat. Har aldri vært plaget av et behov for å polere fatene på utsida, og gjenstridig møkk på innsiden tar PBW seg av.

@Hans Einar - Vi får brygge med trippel dekoksjon, stålkontroll på temperatur, O2 og gjærmengde og fylle de middelmådige fatene våre med det ypperste av håndverk bare på hekkan!
 
hvor klarer du å få fat til 450-500 kr ?
Jeg betalte 1250 kr for et fat for to uker siden i Sandnes
Fatene er lavt priset i utgangspunktet. Så trekkes dansk MVA av utsalgsprisen på nettbutikken, og det legges til 455,- DKR i frakt. Til sammen ble det omtrent kr 1500,- NOK for å få fatene inn til landet. Så må jeg nok gjøre regning med å betale for norsk MVA og et mindre gebyr. Kanskje nærmere 500 enn 450 per fat, men like fullt på det nivået. Mulig en og annen pakning ikke er helt sprek, men det har jeg liggende fra før.
 
Fyller med varmt vann og krystallsoda. Har en rimelig ebay pumpe med øl og co2 ballock på. Kjører noen minutter for å fylle/spyle stigerøret. Så står det noen dager til jeg kommer på at jeg har glemt at det står der. Samme prosedyre med rent varmt vann. Settes opp ned til jeg trenger det.
 
Har bestilt 4 stk corneliusfat fra Lund Teknik for å få best rabatt, men vil egentlig bare ha to. Har derfor to å selge. De er på vei i posten as we speak. Om jeg ikke ved en inkurie slipper unna MVA, ser det ut som pris med alt blir 450-500 NOK per fat, ferdig prutet, kontant betalt, og hentet på Storhaug. Vi deler kostnadene noenlunde likt, og regner ut endelig pris når varene er i hus. Selges as-is, seff.

Denne typen, forresten:
http://shop.lundteknik.dk/product_info.php?cPath=740&products_id=15168
Tenkte jeg skulle bestille 4 stk. fat, men ser at disse har ett håndtak. Sist jeg fikk fra Lund var det av typen med gummikrage på toppen.
Er det noen annen forskjell på de som selges nå? Er det sikkerhetsventil på dem, står ikke noe i teksten.
Mvh
TSH
 
Tenkte jeg skulle bestille 4 stk. fat, men ser at disse har ett håndtak. Sist jeg fikk fra Lund var det av typen med gummikrage på toppen.
Er det noen annen forskjell på de som selges nå? Er det sikkerhetsventil på dem, står ikke noe i teksten.
Mvh
TSH
Skal i følge butikken være med sikkerhetsventil. De har også et billigere alternativ uten.
 
  • Like
Reaksjoner: TSH
Som ein liten kuriositet kan eg melda at eg jobbar saman med ei røys danskar som er heime kvar 14. dag. Dei har sagt seg viljuge til å ta med fat på returen til Norge, så eg har bestilt 4 fat på Lundteknik, som skal hentast på eit vis. Utfordringa er leveringsmåtane dei opererer med, det er vekedagar, og då er mine kjære kurerar her i moderlandet på jobb. Så me er i gang med å engasjera vener og kjente av dei for henting hjå Lundteknik.

Kjem med ei oppdatering når eg har mine i hus, frakt og tollfritt, så kan me ta det derifrå om fleire skulle vera interesserte.

EDIT:
Husk at Bing faktoren er ikke eksisterende på fat som har humpet Europa rundt i årtier. Nye fat er verdt penga spør du meg.

Så lenge bryggaren og ser ut som han har humpa Europa i årtier, er det berre snakk om å komplettera den raude tråden i bryggeriet. Er bling det og. Shabby chik eller noko...
 
Tilbake
Topp