• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

CO2-kartet - Oversikt stasjoner for fylling av C02

Fylte 2kg hos ernst-nilsen i dag og det kom på 400 kroner, god service og jobb gjort på et par sekunder. Føler at dette er en veldig stiv pris og kommer til å sjekke nærmere før neste fylling.
 
Var innom Ernst-Nilsen på Alnabru i går. De skulle ha 400 kroner for å fylle på 2kg. Å fylle 6 kg skulle de ha 450 kroner for. Jeg bestillte en ombygget 6kg-sak, den tar de 1200 kroner for ferdig fyllt, det blir billigere i lengden (med mindre jeg får en lekkasje til da slik at alt forsvinner...) summa summarum så er det ikke en veldig god deal å kjøpe 2kg flaske til 12-1300 kroner på en bryggebutikk.
 
Fyllte 5kg hos Stavanger Dykkersenter, som ligger dør i dør med Bryggselv. Ble tatt godt i mot. Jeg sa jeg ikke hadde fått fjernet stigerøret, men det gikk nå greit med det i også. Ingen problem! Spente opp flaska, åpnet, kappet stigerører. Freste gjengene rene for gjengetape, blåste flaska ren og på med ny tape, skrue til. Pris totalt 375,- Det kvarteret det tok å fylle ble til en drøs på Bryggselv. God service og god pris. Kan anbefales. Tommel opp!
 
  • Like
Reaksjoner: JoW
For å sitere noen oppslagsverk.
Karbondioksidgass lar seg lett kondensere til væske. Kritisk temperatur og trykk er henholdsvis 31,0 °C og 75,282 atm. Ved 20 °C går CO2 over i flytende tilstand ved å utsettes for et trykk på 56,5 atm..
 
Jeg har ikke lest hele tråden her, så det har muligens blitt nevnt før, men NOHA på Forus både selger modifiserte CO2-apparater og fyller på dem. Tror det var 400 for å fylle et 5kg-apparat. Jeg betalte 1000 for å få kjøpe et nytt, modifisert apparat fylt med CO2.
 
Jeg har 5 kg flaske (leie kontrakt) hos Tess i Ålesund, bare å dra inn å bytte når man er tom.
Betaler litt for det(700,- pr. år inkl.mva i leie) 325,- for fylling/bytte.
Men slipper å tenke på godkjenning og trykktesting av flaske, dette er også nærings middel godkjent co2"Biogon C".
 
Jeg har 5 kg flaske (leie kontrakt) hos Tess i Ålesund, bare å dra inn å bytte når man er tom.
Betaler litt for det(700,- pr. år inkl.mva i leie) 325,- for fylling/bytte.
Men slipper å tenke på godkjenning og trykktesting av flaske, dette er også nærings middel godkjent co2"Biogon C".
Er den registrert på firma eller privatperson? Denne løsningen frister.
 
Tilbake
Topp