Lekkasje/tom for co2

Hei. Første gang eg bruker fat / Cornelius med Co2 fra SodaStream.. satt alt opp å når eg kommer for å kontrollere de dag 2 er det tomt for gass .. har fatet har stått med trykk på seg før tapping på dette. Så dette vet eg er tett.. så må være koblinger eller regulator så lekker . Må få skjekket dette ut . Men spørsmålet nå er. Trur dere ølet som er på fatet har tatt skade av dette ? Ble veldig godt flutchet me co2 før de ble satt til kjøling.. må få kjøpt inn Co2 Asap å få på nytt å se kor det eventuelt lekker...Håper de kan reddes.. takk for innspill her
 
Hei. Første gang eg bruker fat / Cornelius med Co2 fra SodaStream.. satt alt opp å når eg kommer for å kontrollere de dag 2 er det tomt for gass .. har fatet har stått med trykk på seg før tapping på dette. Så dette vet eg er tett.. så må være koblinger eller regulator så lekker . Må få skjekket dette ut . Men spørsmålet nå er. Trur dere ølet som er på fatet har tatt skade av dette ? Ble veldig godt flutchet me co2 før de ble satt til kjøling.. må få kjøpt inn Co2 Asap å få på nytt å se kor det eventuelt lekker...Håper de kan reddes.. takk for innspill her
Ølet har det helt fint vil jeg tro, skal vel litt til før det kommer noe O2 inn i fatene via den evt lekkasjen :) Jeg har ukarbonert øl på fat i kjelleren til modning, stått en måned, null stress :)
 
Akkurat de eg ville høre .. oppdatering fått på ny Co2 .. Fant lekkasje mellom Balllock og slange.. strammet opp koblingen. Dyppet i vann/starsan for kontroll.. nå ser det tett ut ! Håpe på at alt er ok for nå.. gjenstår bare å vente å se
 
Gjorde akkurat samme feil når jeg starta med keg. Antok at leverandøren hadde strammet koblingene nok..
Husket dog fra et eller annet forum at det var lurt å spraye litt starsan på koblingene for å sjekke. Gjorde det etter en dag ca.
Litt svinn, men smart triks.
 
Tilbake
Topp