Prosjekt Bygging av Bryggerom

Mye rot.JPG Mye rot.JPG Siden vi ikke har lyst til å brygge inne på kjøkkenet må vi finne en anen løsning.
Da jeg har en garasje på 25m2 som bare blir brukt til oppbevaring av rot låner jeg litt plass der.
Bryggerommet blir ca 8 m2 usikker om vi bygger et gjæringskap der inne eller "låner" litt mere av garasjen til det formålet.

Fase 1 blir å skille av garasjen med en vegg slik at vi kan begynne med bryggingen.
Fase 2 blir isolering og plating av resterende vegger og tak.
Fase 3 innredning.
Planen er å ha det meste ferdig innen mars.

Ser allerede nå at dette blir et kostbart prosjekt Men sabla gøy:)
 

Vedlegg

  • Oppmåling.JPG
    Oppmåling.JPG
    304,7 KB · Sett: 325
  • Stendere  på plass.JPG
    Stendere på plass.JPG
    287,8 KB · Sett: 319
  • Snart ferdig gipset_1958.JPG
    Snart ferdig gipset_1958.JPG
    229,7 KB · Sett: 323
  • Dør på plass_1959.JPG
    Dør på plass_1959.JPG
    182,3 KB · Sett: 322
  • Ferdig gips_1961.JPG
    Ferdig gips_1961.JPG
    94,5 KB · Sett: 315
Dette er nais. Kom med flere bilder underveis. Hva tenker dere om utflufting?

I KNOW....
det er et godt spørsmål,til å begynne med kommer jeg til å kjøpe ei sneglehus vifte og legge opp spirorør med hette og satse på at den ikke ryker...
På sikt blir det sikkert en storkjøkken ventilatorhette,vi får se hvordan det går:)
 
Jepp blir kledd med gips på resterende vegger og tak,gulvet er så skjeivt så det trur jeg bare jeg maler med epoxy,samt vann og retur vann fra kjøleren og utslagsvask.

Har lyst til å flislegge,men det koster jo skjorta da

Trenger ikke koste enormt. Har du en Byggmax i nærheten?
Billigste der er 60,-/m2 for gulvflis 50,-/m2 for veggflis ca 1600,- for flisene pluss lim og fugemasse.
Du kommer i mål for ca. 2000,- Men, da blir det strøkent.

Du kan droppe å gipse betongveggene og spare deg epoxymalingen, Men membran bør du ha, i alle fall på gipsveggene og gulvet. f.ex Megaflis sin til 300,- for 10L
 
Dette kan jo bli meget bra!
Kunne tenkt meg noe lignende gitt.. Kona er ikke så gla i bryggelukta som gjerne fyller hele huset..
Så du satt benken på motsatt side av vindusveggen. Tror jeg ville vurdert å ha BB'en inærheten av vinduet for å lettere kvitte seg med avdampingen.
Stå på! Og legg gjerne inn flere bilder.

Har selv BB30 v3, og satt brygg nr 30 her om dagen.
Fantastisk å brygge sitt eget øl, som smaker noe i forhold til det meste man kjøper i butikken. ;)
 
Ja det er greit å komme seg ut av huset.
Det blir montert en ventilatorhette for å få ut dampen.

Men et artig prosjekt er det
 
Tilbake
Topp