Alternativ til Kervel

Driver selv å ser etter kokeplate til en ny HLT. (Har kun BB60 nå) Hadde egentlig bestemt meg for Caso 3500 fra bryggselv, men HLT skal jo ikke koke vannet, så da klarer jeg meg jo kanskje med en plate med lavere effekt, ca. 2kW. (og mye lavere pris)?
HLT skal være på 50L, Ser at den Rommelsbacher plata fra expert er 220mm. Kjelen er 370mm i diameter, dvs. 75mm utstikk rundt kjel
En annen fordel er jo at den plata kan styres av en PID, mens induksjonsplata kun har noe interntermostatgreier.

Noen som har noen formening om hvor lang tid det tar å varme ca. 50L kaldt vann opp til skyllevannstemp med 2kW ?
 
Anbefaler dere fortsatt denne flotte kokeplaten? Tenker på å benytte den i et prosjekt til en HLT gryte på ca 56 liter eller så. Vil den kunne fungere som eneste varmekilde på en HLT av den størrelse?

Forøvrig har en eller annen på Expert sin hjemmeside gitt denne platen 1-stjerne fordi den kun tåler 4 kg vekt, det vil si 4 liter vann? Det kan vel ikke stemme!?
 
Anbefaler dere fortsatt denne flotte kokeplaten? Tenker på å benytte den i et prosjekt til en HLT gryte på ca 56 liter eller så. Vil den kunne fungere som eneste varmekilde på en HLT av den størrelse?

Forøvrig har en eller annen på Expert sin hjemmeside gitt denne platen 1-stjerne fordi den kun tåler 4 kg vekt, det vil si 4 liter vann? Det kan vel ikke stemme!?

Har kjøpt en Rommelsbacher til en 37-l-kjele, og for denne størrelsen, dvs. for ca. 25 l vørter, fungerer den greit. Du vil sikkert være i stand til å varme opp 56 l vann med den, men det vil naturligvis tar sin tid. Et alternativ kunne være en dyppvarmer som denne her: http://shop.petit-agentur.no/products/speidel-varmeelement-3200w
 
Tilbake
Topp