Biltema manometre

Denne er for Argon såvidt jeg skjønner, og mutteren har spec W 24,32 RH. Du trenger en slik mutter for å kople på CO2 flaska
W 21,8 x 1/14" DIN 477 nr.6.

Så denne kan vel ikke brukes? En mutter koster fort 200kr hvis det er mulig å bytte
 
"Manometeret" viser dessuten flow, dvs l/min og ikke trykk...kan ikke brukes, mao da det er et flowmeter....
 
okey, i mangel av spec i første post fant jeg artikkelnummer 17-4578 for Argon. Men den du bruker er artikkelnummer 17-569 for CO2, da er saken grei og mutteren som den skal være ja. Greit
 
Ja stemmer denne er for co2
Men kjønner ikke åssen jeg ser 1 bar
Står 0-6 bar men mulig den kun kan brukes som flowmeter som Terje j skriver
 
Takk for tipset, men passer den på en Norsk co2 tank? Hørt noen som har kjøpt på ebay og så passet det ikke.

sikker på at jeg ikke kan skru på den manometer delen fra bryggselv?
 
Norsk std er den samme som Europeisk (DIN 477 No. 6, W 21.8 x 1/14 ) og britisk BS...ettellerannet... Norske flasker passer ikke amerikansk std
 
Sist redigert:
Ok, takk da skal jeg notere meg det.
Men selv om jeg omtrent har svart belte i ebay så trur jeg ikke har tid til å vente nå, har øl på fat som er klar for co2
 
Jeg har denne og den fungerer veldig bra :) Går rett på gjengene på flaska og er fin å justere trykket på.
Skalaen til manometeret på ut-siden er beregnet på å vise flow, men det er fortsatt et manometer som viser trykk så jeg kalibrerte den mot et annet manometer og laget ny skala med tusj på glasset. Fungerer helt fint til dette bruket syns jeg :)
 
Jeg har denne og den fungerer veldig bra :) Går rett på gjengene på flaska og er fin å justere trykket på.
Skalaen til manometeret på ut-siden er beregnet på å vise flow, men det er fortsatt et manometer som viser trykk så jeg kalibrerte den mot et annet manometer og laget ny skala med tusj på glasset. Fungerer helt fint til dette bruket syns jeg :)

En dekktrykkmåler vil sikkert kunne brukes for å tegne opp ny skala. Uansett trenger ikke dette være nøyaktig. Skum avhenger av mye mer enn gasstrykk og temperatur. Så man må prøve seg frem til riktig trykk De fleste manometre til vårt bruk er vel klasse 4 eller 2,5.
 
Bruker også denne og synes den funker fint. Tusjskalaen til Kivbyd funker fint som utgangspunkt, til fininnstilling trenger du ikke skala (litt opp/ned).

Jeg ville altså ikke brydd meg med å skifte manometerklokke..

Til 99,- får du egne trykkreduksjonsventiler på biltema, jeg bruker det i serie for individuelt trykk på fat. Slik:
 

Vedlegg

  • 1430683286970-477353176.jpg
    1430683286970-477353176.jpg
    388,7 KB · Sett: 247
Tilbake
Topp