Rimeligste veien til fat?

Jeg betaler 100 kr literen hos en lokal fyr som driver med brannvern.
Det er en bra pris , men allikevel adskillig dyrere enn refill av SodaStream på tilbud.
30 kr for 425 gram er billig.
Jeg har 2 stk 6 kg flasker. Kjekt å ha så mye, men blir fort dyrt om en har en liten lekkasje som tømmer flasken .
Jeg kjenner en som har vært ute for det 2 ganger......
Blir adskillig billigere å ha et uhell med SodaStream flasken.

Du kan også fint bruke en regulator for stor flaske på sodastream. Trenger bare en overgang til 150 kr. Ulempen er at disse regulatorene gjerne er store og klumpete og mangler avstengningsventil. Men om målet er å få det så billig som mulig....

Jeg betalte 1100 for trykktest og fylling av en 5 kg flaske i desember 2024 hos aktiv brannvern.
Hva er det de gjør når de trykktester som gjør at det koster 1100? Skulle tro det var en enklere prosess å trykkteste enn å fylle en flaske, så hvorfor koster det så mye?

Hva er det de gjør når de trykktester som gjør at det koster 1100? Skulle tro det var en enklere prosess å trykkteste enn å fylle en flaske, så hvorfor koster det så mye?
de fyller den med vann, pumper opp trykket og ser om den utvider seg, tømmer for vann og tørker flaska, håper jeg da.
noe mer arbeid enn bare å fylle med co2.

de fyller den med vann, pumper opp trykket og ser om den utvider seg, tømmer for vann og tørker flaska, håper jeg da.
noe mer arbeid enn bare å fylle med co2.
Ja, mer arbeid, men vann og tørking koster nesten ingenting, mens flytende co2 koster noe, så det er jo fortsatt litt merkelig.

Det er vel så enkelt som at flasker må trykktestes, men det er ikke mange som gjør det... også trenger man litt utstyr, kompetanse og kanskje sertifisering...

Hvor er det billigst å kjøpe Sodastream/CO2 flasker. Har 2, men trenger flere?
refill varierer, rusta og jula bruker være billigst, og av og til har de begge tilbud.
nå er det til 30 på jula mot normalt 50. 229,- for ny

nå 39,90 mot normat 50 på rusta, fant ikke pris på ny i farta

I prisen ligger også 5 kg gass, og flasken fylles med vann for trykktest.
Alt må de- og remonteres, og tørkes etter test.
Det var ikke spesifisert hvor mye selve trykktest koster.
Strømmen hjemmebrygg tar 729 for refill av 5 kg, og krever godkjent flaske for å fylle.

Tilbake
Topp