• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Grainfather30 Ønskes kjøpt

Tror nok det går litt vel raskt unna i svingene der i gården. Tappetårnet jeg skrev om lenger opp i tråden kom frem i går...dvs det var et helt annet tappetårn enn det jeg bestilte - og flere andre ting manglet i forsendelsen. Hastverk er lastverk er det noe som heter - og det må jo bli mye ekstrajobb og dårlig butikk av det hvis man sender feil ting til folk hele tiden...
 
Nevermind - ser ut som det var et estimat. Pakken har nå blitt behandlet og er i Bergen- oppdatert vekt er 16,7 kg, så da er nok det bryggeriet:)
 
Stigus - Hva var med i pakka på 16,7kg? Får tilsvarende tung pakke i morgen og lurer på om det bare er grainfatheren eller ink ett ølsett feks?
 
Okei, som jeg trodde... Kun 1 pakke som kommer frem i dag her på 16,7kg. Det vil si at hobbybryggeren.no av en eller annen grunn har valgt å bare sende bryggeriet. Trenger jo strengt tatt ølsettene og gjæringsdunkene som jeg også bestilte skal jeg få til å brygge i helgen som planlagt...
 
Tror dessverre hobbybryggeren har for vane å ikke levere alt som er bestilt og betalt for, iallefall ikke uten masing fra kundene. Jeg var litt ivrig før jeg bestilte, søkte på hobbybryggeren her inne før bestillingen, og leste en veldig bra tilbakemelding. Dessverre leste jeg bare denne ene tilbakemeldingen før jeg bestilte. Fikk selvfølgelig ikke alt som var bestilt og betalt, manglet varer for ca. 650,- Får vel neppe disse varene. Kan også nevne at ølsettene jeg fikk var uten oppskrift, og de var "pakket" i tynne hvite plastposer som det også var gått hull i.
Blir ikke handlet mer derfra for min del...
 
Fikk min GF i dag. Ølsettene blir sendt separat. De jeg fikk var feil type. Ble lovet nye ølsett da, så det kan jo hende det blir bra til slutt. Oppskriftene blir sendt på mail, men da må man mase litt på de først :) Nå mangler jeg noen Growlere og fire ølsett til. Får håpe de dukker opp etterhvert også. Har blitt litt skeptisk til å gjøre annet enn helt enkle bestillinger fra denne "butikken". Betaler jo med Paypal så det burde gå greit å opprette sak og få pengene igjen.
 
Få useriøse aktører som Rune Toft av markedet og støtt heller opp under andre skikkelige og ærlige folk som driver bryggebutikker . Det hjelper ikke å være billigst på markedet når det eneste du klarer å levere sånn noenlunde er litt malt og humle og utover det så må folk purre og mase for å få det de skal , og om de mottar varene sine så er det ikke sikkert at det er det de har bestillt engang. Det er en skam at folk som dette bare kan dure på og starte opp "butikker" i hytt og pine uten å ha snøring på hva de holder på med.
 
Helt enig! Må si jeg er meget skeptisk til ølsettene jeg har fått, frykter det bare er lempet malt på slump oppi posene. "Fri for den og den malt typen, da slenger jeg oppi den og den istedenfor"
Jeg har heller ingen info om volum, mesketemp, OG, eller FG :/
 
Nå kan det se ut som om at han legger inn årene:

Hei

Siste åpningsdagen blir 31 august

Mye som skal vekk.

Cornelius fat kr 590.-
Flasker kr 5. Må hentes
Kommer flere ting.

Vidt noen vil overta så er det mulig.
 
Nå kan det se ut som om at han legger inn årene:

Hei

Siste åpningsdagen blir 31 august

Mye som skal vekk.

Cornelius fat kr 590.-
Flasker kr 5. Må hentes
Kommer flere ting.

Vidt noen vil overta så er det mulig.
Se der ja , lignende meld har jeg sett før fra han ja . Til dere som ikke har fått varer som er bestillt /ikke fått penger tilbake: stå på og ring han , send mailer osv for nå forsvinner han snart og etterlater seg mange rasende folk. Bare vent og se , dette har skjedd en del ganger nå. Blir spennende å se hva hans neste prosjekt blir.......
 
Nå kan det se ut som om at han legger inn årene:

Hei

Siste åpningsdagen blir 31 august

Mye som skal vekk.

.

Etter å ha lest en god del brukererfaringer med denne fyren har jeg inntrykk av at det er lite mer enn tålmodigheten og pengene til kundene som skal vekk. Sikkert fristende å kjøpe ting fra et opphørssalg, men det er jo ikke sikkert man får de, så da er det vel like greit å legge i litt mer kronasjer for å være sikret at man får det man har bestilt fra et annet sted.

Det er vel ikke bare ølbryggere som har opplevd denne fyren før såvidt jeg vet? Han har vel hatt flere jern i ilden for å tjene en rask krone her og der.
 
Etter å ha lest en god del brukererfaringer med denne fyren har jeg inntrykk av at det er lite mer enn tålmodigheten og pengene til kundene som skal vekk. Sikkert fristende å kjøpe ting fra et opphørssalg, men det er jo ikke sikkert man får de, så da er det vel like greit å legge i litt mer kronasjer for å være sikret at man får det man har bestilt fra et annet sted.

Det er vel ikke bare ølbryggere som har opplevd denne fyren før såvidt jeg vet? Han har vel hatt flere jern i ilden for å tjene en rask krone her og der.


Han har terget på seg mc folk gjennom sitt forrige firma , mange naboer ifm salg av kjøkkeninnredning i et annet firma , svindlet og lurte med å selge kina boblebad ( annonserte at de var fra Canada ) via et tredje firma , stjålne solkort fra Brun og blid , listen er lang. Jeg og et par andre har fulgt "sporene" til Rune Toft i flere år nå og jeg må igjen si at det er helt utrolig at han fortsatt holder på som han gjør. Og snart er han igang igjen med noe nytt , sann mine ord !
 
Det er jo ikke vanskelig å finne denne personen, så om vi vil så kan vi jo "besøke" han og kreve enten pengene eller varene. Nå fikk jeg heldigvis min Grainfather i dag, men mangler fortsatt noen ting så jeg tenker dette kan bli litt spennende å følge med på ja :)
 
Det er jo ikke vanskelig å finne denne personen, så om vi vil så kan vi jo "besøke" han og kreve enten pengene eller varene. Nå fikk jeg heldigvis min Grainfather i dag, men mangler fortsatt noen ting så jeg tenker dette kan bli litt spennende å følge med på ja :)


Sant nok , lett å finne han. Han pleier å slette adressen og tlf nr fra nettsidene sine en stund før han legger ned , mulig han tror at da er det vanskeligere å finne han i ettertid eller noe i den dur , men man finner jo info på nett uansett så jeg har aldri helt skjønt hvorfor han gjør akkurat det der hehe. Håper ihvertfall at ikke altfor mange blir sittende igjen uten varer denne gangen , ingenting er mer surt enn det !
 
Kanskje greit å ta det via riktig tjenestevei hvis man blir sittende uten det man har betalt for. Hvis flere i samme situasjon går sammen er det kanskje lettere. Folk som holder på slikt bør shuttes ned.
 
En positiv ting var at GF kom med oppgradert filter. Det var et stort pluss syns jeg :) hadde regnet med å måtte kjøpe dette senere.
 
Etter ca 15 mailer og et par sms'er til denne "butikken" uten konkrete svar på hva som ville bli gjort ga jeg opp. Jeg fikk riktignok et større og mer fancy tappetårn enn det jeg bestilte, men jeg har neppe bruk for 6 kraner med det første - for å si det sånn - og de andre tingene jeg bestilte var jo ikke med. Da sms'en med tilbudet om å returnere feilsendte varer for så å kunne få pengene tilbake - i tillegg til en diffus hentydning om norbrygg (at jeg hadde skrevet innlegg i denne tråden muligens?) dukket opp datt jeg av lasset. Makan til low-life-opplegg skal du lete lenger etter. Håper andre får det de skal ha - og som medmenneske håper jeg at denne mannen velger en annen kurs for livet sitt fremover.
 
Tilbake
Topp