• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Fellesinnkjøp: PT100, 3 leder, silikonledning, 6mm

Alle som har vært med på fellesinnkjøpet skal nå ha fått mail med betalingsinformasjon. Grunnen til at det har tatt såpass lang tid er DHL, som ikke har klart å få gjort ferdig fortollinga.

Produsenten brukte ca 10 dager på å få sensorene klare, og DHL leverte i Oslo et par dager senere. Dessverre bremset det brått og skikkelig da DHL skulle fortolle. Etter ei snau uke ringte jeg dem, og da var fortollingsprosessen ikke påbegynt. Denne uka kunne de bekrefte på telefon hva jeg skyldte dem i gebyr og moms, men de har fortsatt ikke sendt meg noe skriftlig og hvem vet når fakturaen kommer.
 
Da nærmer denne handelen seg slutten, og sensorene til de som betalte i tide ble sendt i går. Etternølerne får også sine om ikke så lenge.

Takk til alle som var med, så vi fikk gjennomført dette og spredd PT100 utover brygge-Norge. De første sensorene ble tatt i bruk hos Oslo amatørbryggerlaug for noen dager siden, og de ser ut til å fungere som de skal.
 
Slike sensorer er vel strengt tatt beregnet å monteres i ei følerlomme? Tiden vil vise om det vil oppstå lekkasje på disse.

Disse har tetthetsgrad IP68 og kan i veldig mange tilfeller fungere i våte miljøer uten at de trenger ytterligere beskyttelse. Skal du ha sensoren i en følerlomme, så kan en enklere sensor være et like godt alternativ.
 
Støtter den! Takk for handelen. Jeg gleder meg til å få kobla det opp

Sent fra min GT-P5110 via Tapatalk
 
De har overlevd 10 brygg allerede i fellesbryggeriet. Ingen tegn til misfarging eller feil avlesning. De er solide. Forrige probe holdt knapt 3 brygg.
 
Noen som har tips til å koble disse?
Min gamle sensor hadde en rød og to hvite kabler. Er det grunn til å tro at jeg kan koble sort der den røde er koblet og prøve meg frem med de to andre..??



20151119_141523.jpg
 
Noen som har tips til å koble disse?
Min gamle sensor hadde en rød og to hvite kabler. Er det grunn til å tro at jeg kan koble sort der den røde er koblet og prøve meg frem med de to andre..??

PT100-sensorer med tre kabler er alltid koblet med to ledere på den ene sida av sensor-elementet og en på den andre siden. Du har to ledere av en farge og en leder av en annen farge.

På den nye sensoren er det to røde ledere. Disse skal kobles mot fargen det er to av på det gamle oppsettet (hvit). På den nye sensoren er det en svart leder, den skal kobles mot den fargen det er en av på dem gamle (hvit).
 
Tilbake
Topp