WLP300 under stormgjæring (Film)

Har en Wit/Weis som tok til med stormgjæring i dag. Det boblet godt i gjærlåsen!
Aldri hatt så kraftig stormgjæring jeg ihvertfall

 
Fest i karet! Er det vanlig vann du har i låsen eller starsanvann? Jeg har opplevd at starsanvannet skummet vekk. Gikk over til whisky i låsen, da skummet det ikke lenger.
 
Det kan være en fordel i slike tilfeller å bare lette litt på lokket, slik at det kan få ventileres mer fritt.
 
Vakkert; som en moden åker klar for skurtreskeren:). Du høster den der?

Hadde en weissbier som jeg gikk og høstet gjær av hver annen time mens det var på det verste, for å unngå at det kokte over:p. Klar overpitching!
 
Nehei - noe av det beste jeg har smakt i brennevinsveien var en Irish Coffee i Dublin. Vi hadde vært ute og gått hele dagen på Howth utenfor byen, og kom tilbake trøtte og slitne og tørste, og dumpa inn på et sted. Først en rask Guiness og så en IC som ble laget med irsk whisky og masse godt håndverk. Det var godt, det:)!

Har visst en Jamieson gravd ned et sted i huset. Har jeg fløte, tro .....
 
Vakkert; som en moden åker klar for skurtreskeren:). Du høster den der?

Hadde en weissbier som jeg gikk og høstet gjær av hver annen time mens det var på det verste, for å unngå at det kokte over:p. Klar overpitching!
c4d7211701af2dd05489739b9d72d05a.jpg


Ein god høst dette

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Hva er det, forresten? Gjær- og øltype?

Fikk abstinenser nå, men har laget meg et førjulsløfte om ikke å brygge mer før over nyttår. (Må ha tid til å drikke litt, også:).)
 
Jepp er planen å klare å lagre den til det vert litt meir temperatur :p

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Tilbake
Topp