Honni-korn i brygg, noen som har prøvd?

Drot

 
Jeg undrer på om noen har prøvd å brygge med honni-korn før?
Skulle ha puffet hvete, men fant bare puffet-ris og havre. Tenkte meg at litt ekstra sukker blir å gjære bort uansett, og litt restsødme skulle vel tåles. Det er snakk om 500g totalt på et 25 liters brygg. Det hele falt litt plutselig på meg i det jeg mesket inn, og kom på at jeg hadde glemt å kjøpe puffet hvete til WITen jeg skulle brygge. Ble å kaste seg i bilen og finne noe kjapt på butikken.
Sitter nå da å undrer om noen andre har prøvd noe lignende, men mesken står å godtgjør seg.
 
Tok litt tid å skylle mesken, men brygget står nå på kok. Merket at det krevdes litt røring innimellom, da pumpa klarte å fylle meskekaret raskere enn det rant igjennom. Men ingen komplikasjoner, så langt iallfall.
 
Tok litt tid å skylle mesken, men brygget står nå på kok. Merket at det krevdes litt røring innimellom, da pumpa klarte å fylle meskekaret raskere enn det rant igjennom. Men ingen komplikasjoner, så langt iallfall.

Oppdaterer du tråden med resultatet? Spennende å se om du merker noe til dette :)
 
Sitter å flasker akkurat nå. Traff 0.001 over på både OG og FG i forhold til utregningene som var basert på puffet hvete og ikke honnikorn. Smaken er kanskje litt rundere enn sist gang, men vanskelig å si sikkert før den har fått litt karbonering og lavere enn rom temperatur. Skal prøve å huske på å gi tilbakemelding igjen når den har fått stått.
 
Tilbake
Topp