• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Humle rhizomes / stiklinger

Ønsker å kjøpe Humleplante / stikling / rhizomes, alt er av interesse.
Var for sen å bestille fra utlandet.. :\
 
Jeg er også veldig på utkikk etter å kjøpe humlestiklinger/rhizomer. Må få dem i jorda nå før sommeren!

På toppen av ønskelista står Cascade og Columbus, men interessert i alt annet også.

Henter i området rundt Oslo og nordover mot Lillehammer.

Kan noen hjelpe meg?
 
Sist redigert:
Jeg har Cascade-stiklinger/-skudd til utdeling. Jeg skal ikke ha penger, men tar gjerne imot en flaske godt øl (gjerne hjemmebrygg) i bytte. Jeg sender ikke - du må hente hos meg øverst på Grünerløkka (like ved Ringnes Park) etter nærmere avtale.

Det er ikke alltid avleggerne utvikler røtter like raskt/effektivt, så jeg venter med å dele ut til tegn til røtter er på plass (ref. bildet). Du bør umiddelbart sette planten enten i et glass vann for videre rotdannelse eller rett i god og våt jord. På varme, solrike dager vokser humle som ugress!

I skrivende stund har jeg fire stk som er klare til utdeling - men nå når våren endelig er her blir det nok fylt på fortløpende.
 

Vedlegg

  • 20170501_190608.jpg
    20170501_190608.jpg
    38,8 KB · Sett: 26
Fuggles.jpg
Jeg ser at det kommer til å bli mange stiklinger, som skal tynnes i hagen. Derfor kan interesserte ta kontakt for henting i Fetsund. Det blir godt med avleggere av Fuggles og WGV, noe mindre av Columbus og Cascade. Har du Centennial går jeg ikke av veien for ett bytte, som kan medføre bruk av postforsendelse:)
 
Tilbake
Topp