HALP! Feil på Sestos (ORAL)

Etter forrige brygging fikk jeg ORAL-feil på den ene PID-en. Slik jeg har forstått det er det noe med koplingen. Desverre er jeg så lite nevenytting har så lite teknisk innsikt så om det er noen i nærheten som kan hjelpe med litt håndkraft så skal de belønnes med øl eller lignende.
 
Du får den feilmeldingen dersom PID'en ikke får kontakt med PT-føleren.

Jeg vet ikke om du kan koble om føleren fra HLT til MLT på en enkelt måte?
I så fall kan du koble om og sjekke om det er brudd i kablene på den ene føleren din.
 
Ja, da høres det ut som det er inni skapet.

Om du skulle mote deg opp til å skru opp skapet for å sjekke om noe har løsnet inni der, så pass på å koble av strømmen først da. Så du ikke får deg en karamell.
 
Har allerede feilsøkt etter mitt kompetansenivå:

"Er det noe ÅPENLYST løst eller svidd her inne? Ikke det nei - HALP!"
 
Er dessverre for langt borte til å kunne bistå med hjemmebesøk.

Du får koble slik at du har PID kontroll på MLT og så styrer du HLT manuelt med termometer.
Du kommer til å varme skyllevannet for mye, men det blir kaldt igjen ;-)
 
Enkelte loddepunkter kan se bra ut, men gi feil. Pirk borti og se om loddepunktet beveger seg.
 
Ahh.. de to PID'ene er vel neppe stilt inn likt.
Så det er vel ingen god ide å styre mesketemperaturen med "feil" PID :-(
 
sn, skulle det vel være, ikke sc.. men tja. Du kan jo nappe litt i ledninger evt og se hvis den registrerer temp et øyeblikk.
 
Blir litt forvirret av feilsøkingen.

Du har gjort noe av dette men usikker hva.

Har du plugget RTD'en som hører til Sestosen som ga oral inn i den sestosen som ikke ga oral?

Har du plugget RTD'en som hører til sestosen som ikke ga oral inn i den sestosen som ga oral?
 
Koble føleren direkte i pid..forsatt feil prøv andre føleren.. da burde du vite hvor feilen ligger...
 
Tilbake
Topp