Garasjebryggeriet mitt.

Karl RJ skrev:
Kult!
Har du målene på den delen av lokket som går ned i tanken? Tror tankene mine er 49,6 cm i diameter.
Målet på den delen av lokket som går ned i tanken er 496mm. Er vel på grensa der.
Har 2-3mm klaring på mine tanker.
 
Ørnegård skrev:
Stein Runar skrev:

Ser disse er 500 mm. Muligens et dumt spørsmål, men er de nøyaktig 500 mm? Jeg har varmtvannsbereder som kokekar og yttermålene er nøyaktig 500 mm ... Hadde passet glimrende om lokkene var noe få mm mer enn 500 mm :)

Må ellers si at bryggeriet ditt er überkult!  :skitbra:
Måler lokka til 496mm. Hvis tanken din er 500mm og har en godstykkelse på 2mm, så er det muligens på grensa.
Takk for det Ørnegård. Med desse lokka så er bryggeriet mer komplett, har til nå brukt noen svarte plastplater.  :)
 
Hva er diameter der falsen på lokket er,,samt totalt ytre diameter?

har du bry til å måle.

Har og en hjemmelaget tank , disse muligens hadde passet til :)

Stein Runar skrev:
Ørnegård skrev:
Stein Runar skrev:

Ser disse er 500 mm. Muligens et dumt spørsmål, men er de nøyaktig 500 mm? Jeg har varmtvannsbereder som kokekar og yttermålene er nøyaktig 500 mm ... Hadde passet glimrende om lokkene var noe få mm mer enn 500 mm :)

Må ellers si at bryggeriet ditt er überkult!  :skitbra:
Måler lokka til 496mm. Hvis tanken din er 500mm og har en godstykkelse på 2mm, så er det muligens på grensa.
Takk for det Ørnegård. Med desse lokka så er bryggeriet mer komplett, har til nå brukt noen svarte plastplater.  :)
 
Lokka måler 496mm der falsen er og har en ytre diameter på 521mm.

Buster skrev:
Hva er diameter der falsen på lokket er,,samt totalt ytre diameter?

har du bry til å måle.

Har og en hjemmelaget tank , disse muligens hadde passet til :)

Stein Runar skrev:
Ørnegård skrev:
Stein Runar skrev:

Ser disse er 500 mm. Muligens et dumt spørsmål, men er de nøyaktig 500 mm? Jeg har varmtvannsbereder som kokekar og yttermålene er nøyaktig 500 mm ... Hadde passet glimrende om lokkene var noe få mm mer enn 500 mm :)

Må ellers si at bryggeriet ditt er überkult!  :skitbra:
Måler lokka til 496mm. Hvis tanken din er 500mm og har en godstykkelse på 2mm, så er det muligens på grensa.
Takk for det Ørnegård. Med desse lokka så er bryggeriet mer komplett, har til nå brukt noen svarte plastplater.  :)
 
521 mm? I sp fall passer de jo veldig godt til mine 500 mm tanker :)

Men ser at Stein Runar skriver at de er 496 hvilket er litt pussig hvis når de selges som 500mm?
 
Ørnegård skrev:
521 mm? I sp fall passer de jo veldig godt til mine 500 mm tanker :)

Men ser at Stein Runar skriver at de er 496 hvilket er litt pussig hvis når de selges som 500mm?

Det betyr vel at de er beregnet for en gryte på 500 mm.  Med disse målene inner og ytter er det ingen ting som tilsier at de ikke skal passe perfekt til en 500 mm vv bereder ;)

Takk, Stein R.
 
Lenge siden oppdatering.
Bryggeriet har stått ubrukt i over tre år. Mye jobb og andre prosjekt.
Startet opp med brygging i fjor vår, og har brygget 5-6 brygg siden.
Kom over en tråd om dampkondenser her i forumet, og endte opp med å bygge ny kjel med dampkondenser.
Satte inn rustfrie varmeelement denne gangen. De var lengre og måtte plasseres litt annerledes.
Har testa litt, og det ser ut til å virke :)
IMG_20210327_144459.jpgIMG_20210911_173512.jpg
 
Tilbake
Topp