Vestkast - en norsk podcast om øl og ølbrygging!

Jeg tror kanskje du har kommet feil, dette er ikke Nettavisens kommentarfelt.
Her inne driver vi vel ikke med å mobbe folks måte å snakke på, gjør vi vel?

Jeg mobber ingen og har respekt for dialekter, samt at jeg finner de interessante. Jeg lurte rett og slett på om dette var vanlig Trondheimsdialekt. (jeg skrev trønder, det ble feil).
 
Jeg mobber ingen og har respekt for dialekter, samt at jeg finner de interessante. Jeg lurte rett og slett på om dette var vanlig Trondheimsdialekt. (jeg skrev trønder, det ble feil).
Jeg tror det du henger deg opp i er den derre "eeh"-inga. Det er en greie som ikke har noe med dialekt å gjøre og er så vidt jeg veit ganske utbredt. Hadde kanskje passet bedre å ta opp fenomenet på en generell måte i språkstrid-tråden.
 
Jeg tror det du henger deg opp i er den derre "eeh"-inga. Det er en greie som ikke har noe med dialekt å gjøre og er så vidt jeg veit ganske utbredt. Hadde kanskje passet bedre å ta opp fenomenet på en generell måte i språkstrid-tråden.

Du har rett, feil tråd. Og det er endelsene jeg hang meg opp i ja.
 
Der var den! likte casten, og ble veldig nysgjerrig på den reviewen hans.

Edit: Haha! Herregud så morsomt! Det er også artig at han prøver å være snill da han bare beskriver aromaen, man hører at det han plukker opp er litt småjipt, men han sier ikke det direkte ut. Men så etter smakensprøven så er det DET ansiktsuttrykket og rett ut med "ripping my gut, it's not like something you like in your body" og hele pakka.
 
Sist redigert:
Vestkast gjør gjesteopptreden på Godt i Glasset..

http://godtiglasset.com/2017/03/03/gi-meg-en-ipa/

Flott artikkel:)! - men lutefisk er godt! På samme måten som en amerikansk Budweisser noen ganger kan være veldig godt. Det er noe med å smake ingenting på en behagelig måte;).

Nåja; det var denne setningen jeg skulle ha fram i lyset: "Men av og til fikk jeg denne uforståelige lysten på humle." Når jeg kikket på bryggeloggen min nå, oppdaget jeg til min skrekk at jeg i løpet av ganske kort tid har brygget både en red IPA, noe Lucky Jack-lignende som nok nærmest er en IPA, og en White IPA. Hva var dette? Egentlig har jeg veldig mye mot denne evinnelige kretsingen rundt amerikanske humler og IBU'er.

Men altså av og til ... :p.

PS. Jeg fikk nettopp 500 gr Amarillo fra Vestbrygg, også :(. Men det var sammen med 500 gr Fuggles og EKG:). Det hjelper jo.
 
Velkommen til episode 27; påskegodt for hjemmebryggere og ølnerder!

Vi serverer først Bryggerpresentasjoner 10 med Gard Karlsnes fra Pilotbryggeriet Bryggerhuset/Aass Bryggeri i Drammen, som snakker om verdens beste jobb, mesking med bananer og merkelige bryggepåfunn. Så drar vi til Oslo og feirer Norbrygg's 20årsjubileum med Lars Bjørnstad, Atilla Thuroczy, Jens Davidsen og Eivind Busengdal. Hugo Ivan Hatland fra ølbloggen Godt I Glasset stikker innom og prater om ølyoga og pilsdrikking, og siden han først er her smaker vi på noen øl fra Kinn og tar en telefon til Espen Lothe sammen. Desserten er en prat med Helge Algerøy, som er bookingansvarlig for Bergen Craft Beer Fest. Helge prater mye om øl og bryggerier, og litt om hawaiskjorter og Brann.
Du finner oss på Itunes og vestkast.no
Velbekomme!

Vestkast er støttet av Vestbrygg, Pingvinen og Bergen Craft Beer Fest.

Spacekraft Studio står for teknikken, denne episoden er laget av Rolv Bergesen.
 
Tilbake
Topp