Flasker NM2018

Det har lenge vært 4x0,33 liter. I fjor var det 3x0,5 liter. Det er ikke bestemt enda om det blir 2 eller 3 flasker i år.



Fordi logistikken blir mye enklere om vi har færre flasketyper og like mange flasker uavhengig av hvilken flasketype som sendes inn. Dommerne har ønsket mer øl når det er 3 eller 4 dommere på bord. Å dele ei 0,33-flaske på 4, eller til og med 3, for bedømming gjør det vanskelig å sikre ei forsvarlig bedømming.

Det var 4x ja. Ja da ser jeg den mtp smakingen. Men man delte vel ikke bare en, av de fire flaskene på 3-4 dommere? Men ellers vil ikke ei 0.33 longneck stikke over kassekanten f.eks.
 
De kommer til å bli diskvalifisert, og kan eventuelt stevne Norbrygg ved Oslo tingrett dersom de er uenige i avgjørelsen. Vi forholder oss ikke til CAS :cool:

Jeg mener at det faktisk ble sagt allerede i fjor at NM 2017 var det siste året hvor bjørnunger/0.33 var godkjent.

Edit: Feil sitert, skulle sitere vedkommende du svarte.
 
De kommer til å bli diskvalifisert, og kan eventuelt stevne Norbrygg ved Oslo tingrett dersom de er uenige i avgjørelsen. Vi forholder oss ikke til CAS :cool:
Fy faen jeg spyr av arrogansen til enkelte i Norbrygg

Editert etter å sett tidligere poster i tråden og original sitat
 
Sist redigert:
Fordi du ikke evt vil følge reglene, eller hva?
Nei, for den behandlingen enkelte i styret har gitt meg gjennom årene, arrogansen, og utkastelsen

Det var en gang jeg tilbød meg å drifte forumet også når det var ustabilt, men det ble avslått
Samtidig ønskes det frivillige til ubetalt arbeid når det skal finnes unnskyldninger for ting som kunne vært bedre

Dette vet du Miguel
 
Alt har vel en grunn?

Arrogansen? Såvidt jeg husker så har det vært noen rimelig klikk innlegg fra din profil.
Og selv om ditt tilbud ble avslått, hva så? Er du sånn mot potensielle arbeidsgivere du evt ville sendt en søknad til og? Det meste har en grunn. Ofte handler det om kvalifikasjon, bekjentskap, flaks, tilfeldigheter, timing etc. Evt hvordan man har opptrådd på forumet tidligere.. ref første linje i paragrafen her.
 
Alt har vel en grunn?

Arrogansen? Såvidt jeg husker så har det vært noen rimelig klikk innlegg fra din profil.
Og selv om ditt tilbud ble avslått, hva så? Er du sånn mot potensielle arbeidsgivere du evt ville sendt en søknad til og? Det meste har en grunn. Ofte handler det om kvalifikasjon, bekjentskap, flaks, tilfeldigheter, timing etc. Evt hvordan man har opptrådd på forumet tidligere.. ref første linje i paragrafen.
Dette hører ikke hjemme i denne tråden. Avslutt diskusjonen og kom på track
Ble bare litt trigget av det jeg oppfattet som høvelig arrogant svar til folk som legger ned mye arbeid
 
Er det ikke muligheter å sende inn bokser? Jeg har selv fått meg boksmaskin og har solgt alle flaskene mine. Ser at flere i Norge også har kjøpt seg det, så det er kanskje på tide å tilføye dette? ;)
 
Er det ikke muligheter å sende inn bokser? Jeg har selv fått meg boksmaskin og har solgt alle flaskene mine. Ser at flere i Norge også har kjøpt seg det, så det er kanskje på tide å tilføye dette? ;)

Det blir neppe tillatt med det første.

Vi har vurdert om bokser skal tillates, men det er et problem med anonym bedømming så lenge det er få hjemmebryggere som bruker det. Med kun noen få deltagere på boks, vil det være sannsynlig at en dommer, for eksempel, antar at to forskjellige øl som kommer på boks er fra samme brygger. Bruk av boks kan også gi assosiasjoner av typen "dette er sikkert en erfaren brygger, som har bokseutstyr".
 
Tilbake
Topp