Når skal vi drikke Juleølet ?

Noen vil vel kanskje si hele året, men jeg lurer på om det er noen tradisjon for når man kan begynne å drikke juleølet. Vel det ligger jo i ordet Juleøl, men jeg har 25L jeg brygget for noen måneder siden. Det kan jo bli litt mye å fortære på julehelga. Nå har jeg vanligvis fri i mellom Jul og Nyttår også, så jeg kan jo prøve.
Jeg ser vel egentlig for meg at jeg kanskje kunne begynne samtidig med Julekalenderen kanskje?
Når begynner dere?

Kommer vel kansjke ann på Juleølet også, jeg har en som heter Tradisjonelt Norsk Juleøl.
Det er kanskje helligbrøde men jeg bare måtte smake på en etter 2 ukers lagring, og det smakte
veldig bra etter min gane :)

label (2)red.jpg
 
Hele desember er vel greit? Som regel pleier over halvparten å ryke på julebordet medio desember så sparer som regel det meste til dette.
 
Bortsett fra karb-test, så pleier jeg å servere det på første julemiddag, ganske tidlig i desember. Vi pleier å ha en årlig pinnekjøttkveld og da kommer juleølet fram!
 
Da tenker jeg at jeg sattser på Desember med nedtelling til Jul :)

Karb-test må jo være lov, skal karb teste en Hefeweissen til Lørdag tenker jeg... jaja mennsann ;)
 
Viktig å huske at karboneringen vanligvis ikke endrer seg mye gjennom en enkelt kveld. Man bør derfor begrense testing til max én om dagen / uken...
 
Tilbake
Topp