Hvilken varmekilde i gjæringskap?

Du trenger noe med lav effekt og lite restvarme når den skruer seg av for å hindre jo-jo varming
Jeg bruker reptilpære med E27 sokkel og lysdimmer
Søk på Ali
 
Kjøpte en slik mangrove jack plate og fikk den i posten i går. Litt småivrig da, legger jeg den på fanget og plugger inn støpselet. Gikk ganske lang tid før det ble lunk i den, og etter 15-20 minutter var det fortsatt bare *kosevarmt* når jeg holdt hånda på den. Nok til å varme 25 liter øl hvis omgivelsene i garasjen er 2-5 grader? Hvertfall ikke 50 liter batch eller mer. Tenkte dette ble greit men innser nå at frostvakt må kjøpes.
 
Kjøpte en slik mangrove jack plate og fikk den i posten i går. Litt småivrig da, legger jeg den på fanget og plugger inn støpselet. Gikk ganske lang tid før det ble lunk i den, og etter 15-20 minutter var det fortsatt bare *kosevarmt* når jeg holdt hånda på den. Nok til å varme 25 liter øl hvis omgivelsene i garasjen er 2-5 grader? Hvertfall ikke 50 liter batch eller mer. Tenkte dette ble greit men innser nå at frostvakt må kjøpes.
Kanskje Daniel vil kjøpe den av deg? :)
Har kun batcher på 25 liter her, men hvis den er så svak så spørs det ikke om jeg må se etter gettoengineering løsning jeg også :D

Her finnes det noe snacks(vil jeg tro) https://reptilutstyr.net/Varmematter-varmepærer-keramisk-varme-panel-kabel
 
Kommer jo også an på volumet på skapet. Jeg bruker varmeplata fra Petit med godt resultat, men gjæringsboksen min tar akkurat ei bøtte.
 
Disse bruker jeg også. 2 slike 5-metere på 50 liter er nok til å holde 39°C i et kjøleskap.

Billig løsning det der da, men hvor safe sier mage følelsen at de er? Holder vel med en 5 meter på 30 liters gjæringsbøtter med 25 liter vørter da? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dyrebutikken selger varmekabler for reptiler og slikt. Lav effekt og kort leveringstid. Ikke så dyre heller .
 
Tilbake
Topp