Norsk ølfestival 2019 - lørdag 26. januar 2019 i Eventhallen i Oslo

Takk for innspill. Vi har jobbet med det i lang tid, og fortsetter mtp 2020. Ikke lett å finne et lokale som fyller alle kriterier, og ikke koster 1 million.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Må det være i Oslo? Det kan tenkes det finnes andre steder i Norge som har det som trengs av lokaler for en billig penge. Ikke vet jeg!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Må det være i Oslo? Det kan tenkes det finnes andre steder i Norge som har det som trengs av lokaler for en billig penge. Ikke vet jeg!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rogaland Norbrygg har jo arrangert et i Stavanger, og andre fylkeslag har også gjort det. Så det er fritt fram.

Men navnet "Norsk Ølfestival" antyder jo at dette er et nasjonalt arrangement som det bare kan være ett av, og det er vel det du tenker på?

Det er selvfølgelig ingen utenkelig tanke at en nasjonal festival kan være hvor som helst, eller gå på omgang, men det er et svært arrangement, og det er avhengig av lokale frivillige som stiller opp uten at inntektene går til lokallaget. For at det skal bli et rimelig forhold mellom dem som stiller med øl og dem som stiller for å drikke det, må det også være et stort publikum.
 
Det er vel litt som at landskamper spilles i Oslo. Det er egentlig ikke bare. De som arrangerer må vite/se at lokalet er egnet, og så må man ha lokale leverandører, sponsorer og arbeidskraft. Og all infrastruktur / utstyr må også kunne fraktes til lokalet. Økonomisk sett så er vel Oslo det beste stedet på alle måter.
 
Jeg vil bare slutte meg til takken til Norbrygg, arrangører, frivillige, bryggere og publikum som bidro til å gjøre Norsk Ølfestival til en festaften for hobbyen vår. Topp stemning, ordnung och reda og ikke minst høy kvalitet på ølene. Ikke noe annet sted ser du en slik bredde eller dette uttrykket for kreativitet.
 
Ble i trangeste laget med folk ja, men det er vel noe med med prisen på leie av lokale. Å arrangere dette i en annen by en Oslo har jeg igrunnen ikke noe troa på. Ser det er nevnt lenger opp at Norbrygg Rogaland har gjort det samme der, det har vi også i gjort i Møre og Romsdal bare i mindre skala. Skal man flytte det ut av Oslo og et lokalt laug arrangere det uten at de sitter igjen med største del av pengene så forsvinner nok dugnadsånden fort. Men skal vel ikke være noe problem for laug i andre store byer å arrangere lignende. Spørs bare om man får samme oppmøte og publikum, Oslo er logistikkmessig veldig enkelt og billig og reise til. Første gang jeg var der i år og kommer garantert tilbake neste år
 
Det er vel litt som at landskamper spilles i Oslo. Det er egentlig ikke bare. De som arrangerer må vite/se at lokalet er egnet, og så må man ha lokale leverandører, sponsorer og arbeidskraft. Og all infrastruktur / utstyr må også kunne fraktes til lokalet. Økonomisk sett så er vel Oslo det beste stedet på alle måter.

Det kunne jo vært kult å ha det i Vikingskipet, da;)!

Neida, tullprat. Jeg er helt enig med deg:).
 
Eventhallen passer til max 150 øl og under 1000 personer inkl. vakter +++
Skal det være et poeng å flytte arrangementet, må det altså være større enn dette, ellers kan vi jo fortsette der vi er.
Det tror jeg blir en vanskelig oppgave.
Kudos til arrangørene og deltakerne som lykkes med de rammene de er gitt.
 
Kombinasjonen av pris og størrelse gjør det vanskelig å finne lokaler i Oslo-området som er bedre enn Eventhallen. Jeg har hørt mange forslag til lokaler, men som flere har nevnt er det et veldig stort steg opp i husleie til de stedene noen drømmer om. Selv en ganske normal idrettshall, som heller ikke er noe som er veldig enkelt å finne ledig tid i, er såpass dyr at det sannsynligvis hadde gitt underskudd.

Selvfølgelig kan vi leie Oslo Spektrum, men da hadde nok billettene kostet 1.500 kr. Øker vi billettprisen så mye, så tenker jeg det blir god plass i Eventhallen også.
 
Tilbake
Topp