Cascade i pilsner?

Det blir som å erstatte kjøttkaker med fiskekaker i en god brunmatsmiddag. Det blir godt og spiselig, men hvertfall ikke kjøttkaker i brunsaus. :rolleyes:
Og som med litt amerikahumle pils:
Det funker merkverdig bra med fiskekaker i kjøttkakesaus ;)
 
Vil vel komme inn under typedef 1A : Moderne lys lager :)
Tja en APA er vel pr definisjon overgjæret.

Det stemmer jo det:). Jeg har ikke fått med meg den moderne, lyse lageren som type:oops:.

Meningen var ellers ikke å typeplassere det, bare å karakterisere det - så jeg skulle nok satt det i anførselstegn. Jeg synes faktisk det gir god mening å kalle det en "undergjæret APA".
 
Helt klart ikke pils, nei. Det blir en undergjæret APA.

Det kan ikke bare være humletypen som drar den i retning av en 'undergjæret APA', men en kombinasjon av valg av humle og selve humleskjemaet. Om TS humler den moderat med Cascade, som han ville humlet en vanlig pils, så ville jeg ikke sagt det var en undergjæret APA :p

EDIT: Men typeriktig vil den ikke være :)
 
Det kan ikke bare være humletypen som drar den i retning av en 'undergjæret APA', men en kombinasjon av valg av humle og selve humleskjemaet. Om TS humler den moderat med Cascade, som han ville humlet en vanlig pils, så ville jeg ikke sagt det var en undergjæret APA :p

Jeg må visst gi deg rett, også:).

Nå er jeg ikke så sikker på at det finnes noe sånt som en "vanlig pils", men hvis du mener en typisk norsk industripils, som bare er bitterhumlet, så ville det vel ikke blitt noe merkbart preg av Cascade i det hele tatt.

Det er jo et godt poeng du har der; at man, når man bruker amerikansk humle i et ikke-amerikansk øl, ikke nødvendigvis må bruke så mye at man får en undertype av IPA eller APA. O'Hara's Irish Pale Ale, f.eks., er humlet med Amarillo, men med bare akkurat nok til at du kan ane det.
 
Sist redigert:
Jeg må visst gi deg rett, også:).

Nå er jeg ikke så sikker på at det finnes noe sånt som en "vanlig pils", men hvis du mener en typisk norsk industripils, som bare er bitterhumlet, så ville det vel ikke blitt noe merkbart preg av Cascade i det hele tatt.
Jeg tror ordet du savner i denne et generisk! [emoji39][emoji869]



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp