Bjorleik 2019

OG tallet for stilen i typedefinisjonen må være feil. Fra 1.066 greit nok men til 1.068 står det.
@gustavf Er det feil i typedefinisjonen på 3A Helles Bock/Maibock ? Noen i dommerkomiteen som vil uttale seg kanskje?

ps: jeg sender en mail til dommerkomiteen også
 
OG tallet for stilen i typedefinisjonen må være feil. Fra 1.066 greit nok men til 1.068 står det.

Hva tenker du at grensene burde være? Danske øldommere har endret til 1066-1070, så mulig Norbrygg også burde oppdatere til det.

De fleste tyske bryggeriene oppgir stamvørterstyrke fra 16 og oppover mot 17 prosent. Her er noen av de jeg fant litt kjapt fra de mest kjente:
Hofbräu München - 16,6%
Hacker Pschorr - 16,8%
Einbecker - 16,2%
Mönschof - 16,3%

Jeg klarte å lete opp noen, relativt ukjente, som ligger litt over (Freudenberger på 17,2%, for eksempel), men det ser ut som de fleste ligger pent plassert fra 16,2 til 16,8. Det tilsvarer OG mellom 1066 og 1069, så 1066 til 1068 typedefinisjonen virker ikke helt feil.
 
Nei se der. Det virker jo ganske riktig likevel. Jeg tenkte at det var et snevert vindu og har tidligere sett at flere maibocks starter høyere, men de er vel nok da i kraftig undertall ser det ut til.
 
Som vanlig har dere lagt det til den helgen høstferien starter.....
Neida, høstferien starter først en uke senere ;)

Men jeg kommer til Bergen i morgen, for langhelg.
emoji3.png
DET blir gøy!
 
Da er påmelding av din Helles bock/Maibock til Bjorleik åpnet.

Gå inn på Norsk hjemmebryggerforening – konkurransesystem og klikk på linken Meld på nytt øl under Bjorleik 2019.

På Bjorleik godtar vi både flasker og bokser, i ulike størrelser.
Det skal sendes inn 2 flasker/bokser. Minste volum pr flaske/boks er 0,33 liter.
Flasker/bokser skal selvfølgelig være uten merker og kjennetegn bortsett fra etiketten du skal skrive ut fra påmeldingssiden og feste med strikk eller tape.

Her er link til typedefinisjonen: Definisjon av øltyper - Norbrygg
 
Har du sikret deg dine billetter til årets Bjorleik?
Inkludert i billetten er foredrag med Tore Hage fra Ringnes som skal snakke om undergjær, der blir det også smaking av diverse undergjærede drikk.
Mat er selvfølgelig inkludert, Kokken Rolv's episke Chili con Carne serveres.
Og så blir det Publikumsfavoritt der mye hjemmebrygg skal smakes og vurderes før det kåres en vinner.
Vinner av flaskekonkurransen kunngjøres også utpå kvelden.
Her er det altså mye kjekt å få med seg, så løp og kjøp!
 
Tilbake
Topp