Lealaus kran på Brewtech kjele, montert feil?

Haakon

Norbrygg-medlem
Hei, har en ny brewtech kjel jeg monterte kranen på. Kranen er montert uten at den lekker, men virker løs, dvs man kan vri den rundt selv om det er tett. Monterte dne med pakning på utsiden og den hvite ringen på innsiden. SKal den være bevegelig eller er det jeg som har montert noe feil?
 
Hei, har en ny brewtech kjel jeg monterte kranen på. Kranen er montert uten at den lekker, men virker løs, dvs man kan vri den rundt selv om det er tett. Monterte dne med pakning på utsiden og den hvite ringen på innsiden. SKal den være bevegelig eller er det jeg som har montert noe feil?

Bilde?

En kran på en kjele bør sitte bom fast.
 

O-ringen din virker klemt, er det ikke et o-ring spor på mutteren?

Ser egentlig ikke ut til at det er en egen mutter der heller. Stram til fra innsiden, ikke utsiden, da får du ikke den klemte greia. O-ringen kan sprekke hvis du tighter så hardt fra utsiden uten o-ring spor.

Du burde egentlig ha en gjennomføring, med muttere på både utside og innside, begge med oring spor, så kan du velge hvis du vil bruke oring på innsiden, det er egentlig ikke nødvendig. Men det funker uten mutter på utsiden og forsåvidt, men må strammes fra innsiden.
 
Takk for tips og raskt svar. Pakningen er så tykk at den tyter selv om den er i sporet. SKal forsøke med tynnere pakning.
 
Takk for tips og raskt svar. Pakningen er så tykk at den tyter selv om den er i sporet. SKal forsøke med tynnere pakning.

Det bør være 211 pakninger. Men du bruker det som originalt fulgte med? Hvilken av kjelene er det? Jeg kikket på min infussion for noen min siden; og der er metallet helt inntil kjelen; med oringen skjult inni:
 
Er de som fulgte med i pakken ja. Er en ss brewtech Kettle 37. Hvor får du fatt i pakningene du bruker?
 
Er de som fulgte med i pakken ja. Er en ss brewtech Kettle 37. Hvor får du fatt i pakningene du bruker?

Jeg kjøper fra oringsandmore.com, type 211. Men det er ofte akkurat de samme som følger med utstyr, fordi det er det som passer til slike applikasjoner. Husker ikke helt, men vil anta at SS bruker samme til slike jobber.

Brew Kettle 37L altså.

Prøv å demonter, og stram mest fra innsiden. Den skal sitte fast, ellers blir det jo kaos når du prøver å åpne/lukke med en hånd.
 
Jeg har en sånn kjele, og det er sånn den er. Det virker helt feil, men det funker greit. Bare stram den akkurat nok, men ikke for mye.

Mulig det er en løsning å få tak i en låsering med spor, men jeg lever egentlig greit med den som den er.
 
Tilbake
Topp