sweet orange peel, Hva - hvor ?

Har ett All grain sett med American Wheat jeg skal brygge. Der skal det vistnok brukes 30 gr av noe de kaller sweet orange peel. Finner ingen som selger dette. Eller er det jeg som er stokk stein kølabånn i huet for anledninga og ikke skjønner att det er reinspikka apelsinskall jeg skal bruke ? Noen som kan berolige en stakkar ?

På forhånd takk.
 
Kanskje du skal bruke tørket appelsinskall
sweet orange peel
ellers er sweet orange peel fra vanelige søte appelsiner imotsettning til bittre, så hvis du ikke får tak i det
ville jeg bare brukt vanlig appelsinskall
 
Er ikke søt appelsin det vi vanligvis kaller appelsin, så du burde kunne stikke bortom nærmeste dagligvarebutikk, kjøpe en appelsin og bruke skallet.
 
Kjøp organiske appelsiner, vask de, rasp av det gule skallet og la det hvite være igjen. (Hvitt er bittert). Så er du good to go.
 
Jeg tror det er mest vanlig i belgiske øl å bruke tørket appelsinskall(fra søte appelsiner)
 
Nå ser det ut som jeg tok feil

The next most common kettle addition is curaçao (bitter) orange peel, which adds mysterious complexity to the brew. It is grown in Spain, Italy, and North Africa, and is characteristically herbal, reminiscent of chamomile rather than orange, and complements the savory coriander.

nesten så jeg får lyst til å brygge en tradisjonell belgisk wit
 
Da har jeg fått svar, og forsåvidt fått bekrefta en mistanke jeg hadde om meg sjøl ;)

Takker for alle bidrag.
 
Men hvorfor skriver de peel da om de mener zest ? Gir ikke det hvite en viss bitterhet om jeg har forstått dere rett ?
Dette er jo ett hveteøl som vel ikke skal ha særlig bitterhet slik jeg tolker det.n
 
Kjøp organiske appelsiner, vask de, rasp av det gule skallet og la det hvite være igjen. (Hvitt er bittert). Så er du good to go.
Alle appelsiner er organisk. Organisk materiale eller organisk stoff er en samlebetegnelse for materiale som stammer fra levende organismer eller materiale som inneholder karbonatomer. Det var muligens økologisk du tenkte på?
 
Alle appelsiner er organisk. Organisk materiale eller organisk stoff er en samlebetegnelse for materiale som stammer fra levende organismer eller materiale som inneholder karbonatomer. Det var muligens økologisk du tenkte på?

Det stemmer og. Litt begrepstøys der.
 
Det stemmer og. Litt begrepstøys der.

Ikke for å gå veldig "offtopic", eller jo, og beklager.
På engelsk heter økologisk "organic".
Og dette står i SNL:
Jordbruk
Organisk brukes også for å beskrive noe som er økologisk. I organisk jordbruk legger man vekt på å opprettholde den naturlige lagdelingen i jordsmonnet og tilføre husdyrgjødsel og annet organisk materiale i mest mulig naturlig tilstand.

Så ikke helt feil å bruke organisk :)
 
Tilbake
Topp