Trenger råd fort om kobling til kjøling - GF 30

ADale

Norbrygg-medlem
Er i sluttfasen til nytt bad/ølbrygging rom. Snart monterer de armaturer. Hadde basert kjølingen på den klikk-adapteret som følger med (til GF 30). Synes det ser ut til å fungere dårlig. Hva skal dette passe til? Skal det ikke passe en Gardena eller Gardena-type klikk-kobling? Trodde først det spratt ut, fordi overgangen fra stor diameter til liten diameter ble for stor når trykket økte, men det samme skjer med den minste slangen som passer klikk-koblingen. Hva bør jeg gjøre? Jeg ønsker å bruke min dyre ekstra-kran som er påmontert dusjarmaturet. Den har 1/2" kobling, som passer en Gardena hann-kobling. Så må jeg altså ta to overganger mellom for å koble på GF koblingen. Brukte 24mm adapter til spring tidligere, den fungerte mye bedre. Se video og bilder under.

https://photos.app.goo.gl/QJ5tGHN5Gto7tpq5A
 
Det hendte meg på en ny latex hageslage, at noen av de tre (?) mottakerne inne i hunn-delen var borte. De som "klikker" den fast. Har du sjekket det?
 
Det hendte meg på en ny latex hageslage, at noen av de tre (?) mottakerne inne i hunn-delen var borte. De som "klikker" den fast. Har du sjekket det?
ja, la ikke merke til det. Dessuten er disse helt nye og har prøvd flere. Er mer redd for at GF adapteret må brukes til noe annet? Hvilken type skal det virke med egentlig? Skal opp og lete etter bruksanvisningen nå.
 
Fant en løsning på problemet ved å bruke det 20mm adapteret som var koblet til quick-connecten. Kobler denne rett på dusjarmaturet. Det gikk. Men vil kanskje fortsatt ha et problem når jeg bare skal spyle med quick-connecten på.
 
På den videoen så det ut som du kanskje manglet en pakning på metalldelen, og at det er derfor det pipler vann ut mellom den og den svarte gardena skrutilkoblingen. :)
 
På den videoen så det ut som du kanskje manglet en pakning på metalldelen, og at det er derfor det pipler vann ut mellom den og den svarte gardena skrutilkoblingen. :)
Ja, kjøpte nylig en pakke med spare pakninger, så om den er falt ut, så har vi jo forklaringen.
 
Tok med meg skyvelæret, dro på biltema og fant ut at 87-9937 og 25-4352 passet. Det er mao 3/8" gjenger.
 
Tilbake
Topp