Er det for lagring eller servering?Hei, er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe lavtrykksregulator i Norge. Jeg trenger bare 5 PSI (0,3 bar). For eksempel kan det være regulator fra 0-30 PSI (0-1,6 bar) - veldig lavt trykk som trengs for cask ale. Det kan være for sodastream eller vanlig CO2-flaske.
Det er bare for lagring. Jeg trenger veldig lavtrykksregulator med liten rekkevidde, noe sånt som dette manometeret har:Er det for lagring eller servering?
Dersom det er ved lagring, kan du fylle co2, og deretter sette på en spunding-valve for å slippe ut til riktig nivå.
Også godt egnet etter at du har servert ved høyere trykk for å komme ned på riktig lagringstrykk
Søk - Ølbrygging AS
www.olbrygging.no
![]()
Norges største utvalg innen ølbrygging for hjemmebrygg og bryggerier
Brewshop har Norges største utvalg innen ølbrygging - fra råvarer, ølsett og bryggemaskiner til flasker og ølglass, for hjemmebryggere og bryggerier.brewshop.no
jeg driver ikke selv med disse øltypene men skifter ofte manometrene mine, et eksempel på hva du trenger herHvilken regulator og lavtrykk manometer bruker du @Oddvar Demmo ?
Men det passer til denne inline regulatoren, den kan du sette mellom en vanlig regulator som f.eks står på 1 bar og justere så lavt du vil før fatet.@hrukin - takk, ja, det står, men Håvard fra Ølbrygging skrev til meg at han prøvde og at det ikke er mulig. Så jeg leter etter løsning for regulator med lavtrykks manometer.
Det står at det digitale manometeret passerDet er bare for lagring. Jeg trenger veldig lavtrykksregulator med liten rekkevidde, noe sånt som dette manometeret har:
Mini gauge 0-15 psi (0-1 bar) - Ølbrygging AS
Mini manometer fra Kegland for bruk i inline regulator, blowtie2 m.m. Manometerene kommer i flere forskjellige skalaer, slik at du selv kan tilpasse avl...www.olbrygging.no
men det manometeret kan tilsynelatende ikke installeres på denne regulatoren: https://www.olbrygging.no/kegland/1...-regulator-for-sodastream-og-16g-co2-patroner
Det er for cask ale, som trenger lavt CO2 bare (max 5 PSI) for ikke å ødelegge øl i fat etter 2-3 dager. I teorien burde den ikke ha noe CO2, men høy CO2-trykk passer ikke til Cask ale-ølstilen.