Glemt bilde?Nissen kom med en best bitter som jeg skulle ønske jeg kunne fått til. En nydelig bitterhet jeg ikke helt greier å finne ut av. Smaken er fruktig og frisk, med hint av karamell. Jeg er altså enig med nissemor.
Bildet finnes på forumet fra før. Din jobb er å matche bilde og tekst. Dagens øl kommer med bilde som avslører hvem den hemmelige nissen er, så du har litt tid til å lete mens du venter.Glemt bilde?![]()
Veldig hyggelige tilbakemeldingerVis vedlegget 75895
Nissens Old Ale
Også en veldig god øl, kanskje en litt tørr ettersmak. Savner noe tørket frukt for at det skal være helt tipp topp, uansett er dette herlig hjemmebrygg og klassisk engelsk. Jeg har kjøpt mye dårligere øl enn dette det.
Jeg er ikke veldig flink til å identifisere den type smak. Men jeg tror ikke det er tørr som tynn/ høy utgjæring. Det er for meg en mer følt tørrhet enn en reell. Jeg tror ikke det primært er estere, selv om det kanskje kunne ha hjulpet siden estere kan oppfattes som sødme. Jeg vil tippe det handler mest om malttyper, jeg savner egentlig ikke estere i ølet.Veldig hyggelige tilbakemeldingerHar du noen tanker om hva den tørre ettersmaken er? Mener du at det er tørt, eller er det en smak der som oppleves som tørr? Ellers enig, det er lite gjærpreg. Blir ny runde i januar.
Den vidunderlige maltkompleksiteten som finnes i britiske øl er vanskelig å gjenskape! Jeg mistenker at det må være noe prosessgreier også. Å finne ut av dette blir hovedprosjektet for brygginga i 2026 (og kanskje 2027 osv)Jeg er ikke veldig flink til å identifisere den type smak. Men jeg tror ikke det er tørr som tynn/ høy utgjæring. Det er for meg en mer følt tørrhet enn en reell. Jeg tror ikke det primært er estere, selv om det kanskje kunne ha hjulpet siden estere kan oppfattes som sødme. Jeg vil tippe det handler mest om malttyper, jeg savner egentlig ikke estere i ølet.
Jeg må nesten kommentere denne, secret er vel bare en illusjon nå allikevel. Beskrivelsen din stemmer bare så godt med det jeg selv mener om dette ølet, og det er egentlig ikke så ofte jeg opplever. Jeg synes det er mer vanlig at de som smaker på øl kjenner noe helt annet enn jeg gjør. Dette er hva jeg skrev etter å ha smakt på ølet.Nissen kom med en best bitter som jeg skulle ønske jeg kunne fått til. En nydelig bitterhet jeg ikke helt greier å finne ut av. Smaken er fruktig og frisk, med hint av karamell. Jeg er altså enig med nissemor.
Hvor hemmelig man vil ha det er opptil hver og en, men selv syns jeg det er moro at det er hemmelig på forhånd og åpent etter mottakJeg må nesten kommentere denne, secret er vel bare en illusjon nå allikevel. Beskrivelsen din stemmer bare så godt med det jeg selv mener om dette ølet, og det er egentlig ikke så ofte jeg opplever. Jeg synes det er mer vanlig at de som smaker på øl kjenner noe helt annet enn jeg gjør. Dette er hva jeg skrev etter å ha smakt på ølet.
https://forum.norbrygg.no/threads/hva-slags-ol-har-du-i-handen-na.3692/post-653244