Om øl i mediene

Synd. De kjelene er veldig gode. Jeg har tre stykker, i ulike størrelser.
Enig. Har både kokekjelen og meskekjelen, kvalitetsprodukt begge to. Nå har jeg ikke lest hele den(dørgelig kjedelige artikkelen, selv for en økonom), men virker som at Brewtech går med i dragsuget pga svake resultater i morselskap. Mulig da brewtech var lønnsomt i seg selv, så det er håp at noen kjøper boet og fortsetter virksomheten.

Dette temaet kunne kanskje hatt en egen tråd, men nå har EBCU - European Beer Consumers' Union - der Norbrygg er assosiert medlem, sendt et bekymringsbrev til EU-kommissær Glenn Micallef om den kulturelle og økonomiske verdien av hjemmebrygging i Europa. Norbrygg har skrevet under.

I flere land opplever man at lover og reguleringer har gjort det vanskeligere å dele hjemmebrygg og arrangere festivaler. Dette skader eldgamle tradisjoner og kulturer, men også rektutteringen og framtiden til håndverksbrygging. Dette ble også ivrig diskutert på Norbrygg-landsmøtet i april i år.

Her er brevet:

Sist redigert:
Dette temaet kunne kanskje hatt en egen tråd, men nå har EBCU - European Beer Consumers' Union - der Norbrygg er assosiert medlem, sendt et bekymringsbrev til EU-kommissær Glenn Micallef om den kulturelle og økonomiske verdien av hjemmebrygging i Europa, og som Norbrygg har underskrevet på.

I flere land opplever man at lover og reguleringer har gjort det vanskeligere å dele hjemmebrygg og arrangere festivaler. Dette skader eldgamle tradisjoner og kulturer, men også rektutteringen og framtiden til håndverksbrygging. Dette ble også ivrig diskutert på Norbrygg-landsmøtet i april i år.

Her er brevet:

Det er vanskelig å ikke tru at det ligger press fra bryggeriindustrien bak. Alternativt kunne det være avholdsrørsla, men jeg ser ikke helt at den skulle ha så stor innflytelse.

Men på den annen side: Det er kanskje ikke så vanskelig å tråkke på hjemmebryggere. Vi er jo ikke akkurat noen sterk pressgruppe.

Strategiforslag: Vi må rekruttere noen med mye penger og innflytelse:).

Tilbake
Topp