Bryggekonkurranse Østfold juni 2024

CDahle

Norbrygg-medlem
Norbrygg Østfold inviterer til årets første bryggekonkurranse. Konkurransen er åpen for alle Norbrygg medlemmer.
Tema denne gang er sommerøl og det konkurreres i hele klasse 1 og 4. De oppdaterte typedefinisjonene finner du her: https://norbrygg.no/definisjon-av-oltyper/

Det må leveres 2 flasker eller bokser, i størrelse 0,33 – 0,5
Ingen begrensning på antall brygg per deltager.

Ølet må leveres inn i Rygge eller Fredrikstad senest søndag 2.juni. Nærmere info om adresse kommer ved påmelding.
Påmeldingsfrist: 20. mai

Det er ikke mulig å sende inn bidrag per post.

De tre første plassene premieres med gavekort på henholdsvis 1500, 1000 og 500,- kroner

Påmelding sendes: kenneth.hamlot@norbrygg.no

Påmeldingen skal inneholde:
- Navn på brygger (og evt.medbrygger)
- Ølets navn
- Hvilken klasse det meldes inn i
- OG/FG og ABV
- Hvor du ønsker å levere

Mvh
Styret Norbrygg Østfold
 
Sist redigert:
Blir ikke dette egentlig en selvmotsigelse?

Alle kan få delta, men vi vil ikke at dere skal delta :p
Vil ikke påstå det nei, alternativet er at bare folk i Østfold får være med.
Men da kan ikke de som bare jobber i fylker delta eller de som bor 15 min kjøring fra leveringsstedet.
Vi har ikke resurser til å ta imot og hente 50 pakker ;)
 
Vil ikke påstå det nei, alternativet er at bare folk i Østfold får være med.
Men da kan ikke de som bare jobber i fylker delta eller de som bor 15 min kjøring fra leveringsstedet.
Vi har ikke resurser til å ta imot og hente 50 pakker ;)
Dere kan godt begrense antallet bidrag per person. Det er kanskje også mulig å si at bidrag som sendes inn må postlegges i en bestemt periode på noen få dager, sånn at det ikke kreves at noen driver henting i ukesvis.

Med erfaring fra NM vil jeg si at det ikke er noen skremmende svær oppgave, om en bare har praktiske muligheter. Det hjelper veldig om en har en pensjonist med en romslig kjeller i medlemsmassen:).

Jeg synes det er veldig beklagelig at deltakelsen begrenses. Ølfestivalene i Kristiansand og Stavanger lukker i praksis effektivt for annet enn lokal deltakelse, og nå dere. Vi trenger åpne konkurranser. Følg bergensernes eksempel!!
 
Jeg synes lokal levering er en fin løsning for en lokal konkurranse. Det må davære greit å arrangere noe som ikke er nasjonalt og slik fårman gjort det lokalt uten å måtte gjøre det for formelt.
 
Jeg synes lokal levering er en fin løsning for en lokal konkurranse. Det må davære greit å arrangere noe som ikke er nasjonalt og slik fårman gjort det lokalt uten å måtte gjøre det for formelt.
Jo, det er vel greit nok. Men jeg trudde først at det var en konkurranse der man ønska å nå alle medlemmer.

Det er dessuten et spørsmål hvor stor deltakelse man får når det blir såpass vanskelig å levere.
 
Det er sikkert greit å gi innspill, men arrangøren må nå også få lov til å eie sitt eget arrangement. :)
For all del - det var bare det at betingelsen om lokal innlevering ikke var med fra begynnelsen. Så først var jeg happy, men så blei jeg skuffa. Og siden begrunnelsen var manglende kapasitet til å ta i mot pakker, tenkte jeg at jeg kunne bidra med litt erfaring rundt det. Men sjølsagt må folk få ordne det slik de finner best.
 
Jeg har selv vært med på å arrangere flaskekonkurranser med kun fysisk innlevering, og støtter slike forenklinger for fylkene.
Jeg har også personlig mottatt innsendt øl (når jeg ikke selv har arrangert) fra andre som jeg har levert for dem,
La oss glede oss over alle tillitsvalgte som arrangerer, og la oss bryggere bistå hverandre med mottak og levering

‘Spør ikke hva fylkeslaget kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for dine medbryggere’
- gammelt jungelordtak

… mulig det var høvding Guran eller president Lamanda Luaga som sa det…
 
Sist redigert:
For all del - det var bare det at betingelsen om lokal innlevering ikke var med fra begynnelsen. Så først var jeg happy, men så blei jeg skuffa. Og siden begrunnelsen var manglende kapasitet til å ta i mot pakker, tenkte jeg at jeg kunne bidra med litt erfaring rundt det. Men sjølsagt må folk få ordne det slik de finner best.
Det sto fra start at de skulle leveres i Rygge eller Fredrikstad, så valgte vi å spesifisere ytterligere at sending per post ikke er et alternativ. Vi takker for alle innspill til at dette kunne vært gjort annerledes, men denne gang blir det kun lokal levering
 
Det sto fra start at de skulle leveres i Rygge eller Fredrikstad, så valgte vi å spesifisere ytterligere at sending per post ikke er et alternativ. Vi takker for alle innspill til at dette kunne vært gjort annerledes, men denne gang blir det kun lokal levering
Tror det har vært sånn tidligere også. Jeg har deltatt ved å sende øl til en hjelpsom brygger.
 
Tilbake
Topp