ser at jeg må bruke en overgang som jeg tenkte å slippe.Du får shank overgang fra John Guest til 3/8” og så bruker du bare 3/8” stem overgang til 3/16”, rett eller 90 grader etter behov.
5/8" BSPser at jeg må bruke en overgang som jeg tenkte å slippe.
Hvilen dimensjon/gjenger er det schankene ?
TapCooler hadde dem før. Fikk et tips fra Tor om disseFikk nukatapp med schank og 5/16 duotight så lurer på om JG har noe som kan skrues på schankene og gjerne med 3/16
Ikke samme. Den Brewshop har er 3/8".Skal ha kranene inne i kjøleskapet og har fått tak en 40 x 40 x 5 mm vinkeljern.
Denne finnes det bedre alternativer til gjennomføring enn denne?
Kort gjennomføring med John Guest 3/8" hurtigkobling - Krome Dispense
Kort gjennomføring med 3/8" John Guest hurtigkobling, produsert av rustfritt stål. Passer kjøleskapsdør/vegg på opptil 13mm.brewshop.no
Edit. Ser nå at det er samme som @msevland lenket til i forrige innlegg.
Tidligere når jeg hadde tappekranene inne i kjøleskapet lagde jeg til en frontplate som var festet med vinkeljern på en plate som jeg hadde tilpasset sporet i kjøleskapveggen. Brukte bare shanker som egentlig er tilpasset tappetårn med runde rør, men der bare fjernet jeg mellomstykket som er halvmånet, om du skønner. Fungerte helt perfekt egentlig.Skal ha kranene inne i kjøleskapet og har fått tak en 40 x 40 x 5 mm vinkeljern.
Kort gjennomføring med 3/8" John Guest hurtigkobling, produsert av rustfritt stål. Passer kjøleskapsdør/vegg på opptil 13mm.brewshop.no
Kan jeg spørre hvorfor du vil ha kranene inni kjøleskapet?Skal ha kranene inne i kjøleskapet og har fått tak en 40 x 40 x 5 mm vinkeljern.
Først og fremst fordi kjøleskapet står i garasjen. Det gir bananfluer og andre insekter har enkel tilgang. I tillegg risikerer jeg at utenpåliggende kraner fryser om vinteren.Kan jeg spørre hvorfor du vil ha kranene inni kjøleskapet?
Både den og den jeg lenket til vil fungere. Dersom jeg vil ha vinklet nedover er din et bedre valg. Dersom jeg ikke vil ha slangene pekende nedover er den jeg lenket til et bedre valg. Begge kan enkelt konverteres til 3/16 med ett mellomstykke.Her er shanken jeg brukte, bare klikke en JG rett på. Finnes også på ølbrygging, de har i tillegg en versjon for slangenippel i stedet.
Du får også overgan 3/8’’ til 3/16’’ i 90 grad vinkel dersom du vil ha JG hele veienBåde den og den jeg lenket til vil fungere. Dersom jeg vil ha vinklet nedover er din et bedre valg. Dersom jeg ikke vil ha slangene pekende nedover er den jeg lenket til et bedre valg. Begge kan enkelt konverteres til 3/16 med ett mellomstykke.