DIY: John Guest - For gass- og tappelinje

Du får shank overgang fra John Guest til 3/8” og så bruker du bare 3/8” stem overgang til 3/16”, rett eller 90 grader etter behov.
 
Skal ha kranene inne i kjøleskapet og har fått tak en 40 x 40 x 5 mm vinkeljern.

Denne finnes det bedre alternativer til gjennomføring enn denne?


Edit. Ser nå at det er samme som @msevland lenket til i forrige innlegg.
Ikke samme. Den Brewshop har er 3/8".
 
Skal ha kranene inne i kjøleskapet og har fått tak en 40 x 40 x 5 mm vinkeljern.

Denne finnes det bedre alternativer til gjennomføring enn denne?


Edit. Ser nå at det er samme som @msevland lenket til i forrige innlegg.
Tidligere når jeg hadde tappekranene inne i kjøleskapet lagde jeg til en frontplate som var festet med vinkeljern på en plate som jeg hadde tilpasset sporet i kjøleskapveggen. Brukte bare shanker som egentlig er tilpasset tappetårn med runde rør, men der bare fjernet jeg mellomstykket som er halvmånet, om du skønner. Fungerte helt perfekt egentlig.
IMG_2285.jpg

Her er shanken jeg brukte, bare klikke en JG rett på. Finnes også på ølbrygging, de har i tillegg en versjon for slangenippel i stedet.
 
Skal ha kranene inne i kjøleskapet og har fått tak en 40 x 40 x 5 mm vinkeljern.

Denne finnes det bedre alternativer til gjennomføring enn denne?


Edit. Ser nå at det er samme som @msevland lenket til i forrige innlegg.
Kan jeg spørre hvorfor du vil ha kranene inni kjøleskapet?
 
Kan jeg spørre hvorfor du vil ha kranene inni kjøleskapet?
Først og fremst fordi kjøleskapet står i garasjen. Det gir bananfluer og andre insekter har enkel tilgang. I tillegg risikerer jeg at utenpåliggende kraner fryser om vinteren.

Her er shanken jeg brukte, bare klikke en JG rett på. Finnes også på ølbrygging, de har i tillegg en versjon for slangenippel i stedet.
Både den og den jeg lenket til vil fungere. Dersom jeg vil ha vinklet nedover er din et bedre valg. Dersom jeg ikke vil ha slangene pekende nedover er den jeg lenket til et bedre valg. Begge kan enkelt konverteres til 3/16 med ett mellomstykke.
 
Både den og den jeg lenket til vil fungere. Dersom jeg vil ha vinklet nedover er din et bedre valg. Dersom jeg ikke vil ha slangene pekende nedover er den jeg lenket til et bedre valg. Begge kan enkelt konverteres til 3/16 med ett mellomstykke.
Du får også overgan 3/8’’ til 3/16’’ i 90 grad vinkel dersom du vil ha JG hele veien
Jeg bruker det både på CO2 og øl.

En annen fordel med kran i kjøleskap, er at det reduserer skum siden ølet ikke trenger kjøle ned en varm kran på utsiden

… og så ser det ut som et vanlig kjøleskap…
Opprinnelig ble mitt oppsett laget som en midlertidig løsning. Uten tapp inni kan jeg lagre 8*19L, så dette skapet skulle være lagrings- og modningsskap.
Så i etterkant at så mye lagring har jeg ikke behov for.

1727419927894.jpeg

1727419534939.jpeg
 
Tilbake
Topp