PetterL
Norbrygg-medlem
Forståelig...Ja, stemmer det, det er 21-årgangen de selger ut. Noe nyere har de ikke og jeg tviler på at de tar inn noe mer.
Forståelig...Ja, stemmer det, det er 21-årgangen de selger ut. Noe nyere har de ikke og jeg tviler på at de tar inn noe mer.
Ser for meg heltestatus i Japan når jeg blir den siste i Europa som brygger øl med Sorachi.Forståelig...
Kjedelig når butikker kaster inn årene - og kjedelig når man blir fristet av tilbudene og brått ryker på en ordre. JaajaAltibrygg avslutter. 40% avslag med koden slutt.
Sorachi Ace 100g - Altibrygg AS
Humle pellets 100gUSA / JapanSorachi Ace er utviklet i Sapporo, Japan og er en kryssning av Brewers Gold, Saaz, og Beikei nr. 2.Sorachi Ace har et unikt sitron og urtepreg i form av koriander, daltibrygg.no
Det ble tur likevel? Vi er i Arsvågen.
Møt bryggerikatten Citra:Vis vedlegget 70015
En katt etter øl...
Neppe, det er en bayer.Så veldig selektiv ut
Er det Citra den sniffer seg frem til?
Kaustisk soda og en skuresvamp tar det helt greit. Jeg gjør det en gang eller to i året.Bryggekjelen får etterhvert et brunt belegg på bunnen som er vanskelig å få vekk. Men, da er det bare å pasteurisere noen runder med eplejuice - og den blir helt ren...
Vis vedlegget 70044
Vask med et surt vaskemiddel vil sannsynligvis ha samme effekt. kan prøve med star san etter neste brygg, det er jo ikke noe poeng i å desinfisere, men bare å få renset ut bunnfallet...
Steikepannene mine i stål får jeg bort belegget på to måter. Koke tomatsaus, eller bruke Bar Keepers Friend. Ebay eller Amazon for å få tak i den men den funker.Vask med et surt vaskemiddel vil sannsynligvis ha samme effekt. kan prøve med star san etter neste brygg, det er jo ikke noe poeng i å desinfisere, men bare å få renset ut bunnfallet...
Bryggekjelen får etterhvert et brunt belegg på bunnen som er vanskelig å få vekk. Men, da er det bare å pasteurisere noen runder med eplejuice - og den blir helt ren...
Vask med et surt vaskemiddel vil sannsynligvis ha samme effekt. kan prøve med star san etter neste brygg, det er jo ikke noe poeng i å desinfisere, men bare å få renset ut bunnfallet...
Oj, jeg vasker aldri kjelene mine, jeg bare skyller og gnir litt med en skuresvamp. Det tar meg neppe mer enn et par minutter å gjøre rein en kjele. Induksjonsplate gir såpass jevn fordeling av varmen at det aldri er noe belegg i bunnen som sitter fast.Gjør dette fast etter hvert brygg. Etter å ha tappet ut og skylt vekk de verste restene så fyller jeg litt varmt vann og blander med Star-San-restene som er brukt til desinfisering av gjærtank og utstyr. Lar det stå 15 min og grovvasker før jeg tar vanlig vask og kjører resirkulasjon osv. med pumpe. Bunnen på Brewzillaen (gen4) blir helt blank. Mener også jeg har fått mindre brunt belegg på kjeleveggene etter jeg har begynt med denne praksisen.