Hvorfor kommer du med råd når du ikke har erfaring med det?Jeg ville ha tilsatt fruktpureen i søppelbøtta og brukt en flaske med essens.
Men hvis du behøver å bruke pureen, så er det kanskje like greit å stikke om ølet over til ny gjæringsbøtte der du har pureen tømt nedi. Blir vel veldig med plasking kan jeg tenke meg når det tilsettes, vanskelig å få blanda det ut kanskje? Ingen erfaring med sånt.
Godt spørsmål, jeg burde ha latt være å svare. Skylder på heteslag.Hvorfor kommer du med råd når du ikke har erfaring med det?
Så.. Kanskje burde jeg prøve en 1664 blanc klone igjen? Smakte ikke godt med aprikos essens fra Mangrove Jack. Anbefalingen fra "O store Internett" er cirka 1 kilo pr 10 liter. Det koster 228 kroner for 1 kilo pure på Ølbrygging, trenger seks kilo til 60 liter da. Blir tidenes dyreste øl i mitt bryggeriPuré smaker mye mer naturlig og bedre enn essens!
Sleng puréen i karet med en gang, gjæringen vil sette i gang igjen pga sukkeret i fra frukten så du trenger ikke være noe redd for oksygen her. Helst skulle du nok tilsatt denne når det var litt aktivitet igjen, men gjæren våkner garantert fort igjen når det blir servert er så lettspist måltid som dette.
Hvorfor kommer du med råd når du ikke har erfaring med det?
Puré smaker mye mer naturlig og bedre enn essens!
Sleng puréen i karet med en gang, gjæringen vil sette i gang igjen pga sukkeret i fra frukten så du trenger ikke være noe redd for oksygen her. Helst skulle du nok tilsatt denne når det var litt aktivitet igjen, men gjæren våkner garantert fort igjen når det blir servert er så lettspist måltid som dette.
Ja, og jaMed fare for å ta opp en gammel tråd;
Det skal altså være helt greit å tilsette puré rett i karet?
Blir det masse rester av dette?