Men Boris er vel litt malplassert her?
Men Boris er vel litt malplassert her?
Tja, det kan du si. Kinn er enige, for det er han som blir bytta ut.Men Boris er vel litt malplassert her?
Ta av noen liter og slå tilbake når du har fått kokt litt ned34 liter vørter til porter til oppkok i en 35 l kjele... godt potensiale for et eller flere grusomme bilder og jeg ikke passer på effekten her...Vis vedlegget 79247
Sånn teknisk sett i disse elektriske bryggeriene våre så er koking for to ting. Reduksjon og humling. Du kan fint ta av etter oppkok og slå tilbake like før nedkjøling, eller under nedkjøling, eller tilsette i gjæringstanken, eller bruke til karbonering. Koke i ei panne for seg på kjøkkenet.Tenkte på det, men klarte å ha god kontroll, så om jeg ikke klarer å gjøre tabber under siste del av nedkjølingen eller overføringen, går det bra...
Ja, det er ikke rart når du har tatt ut alt ølet.
Mye godis der.
KnektenMye godis der.![]()
Knekten ...Knekten!
Men jeg anbefaler å teste den mot NØs Old Salt Tavern. Interessant - like men likevel forskjellige.
Jeg har ikke så sjelden den reaksjonen på engelske øl - synes det blir "for mye" på en måte. Men det har ikke gjeldt Knekten. OST, derimot, kan bli litt mektig.Knekten ...
Noen ganger når jeg smaker et øl, forandrer inntrykket seg underveis. Jeg kan starte med et njaa, og ende i YES!
Men med knekten gikk det motsatt vei, og jeg ble glad når flasken omsider var tom
Så da var ikke den for meg
Har du prøvd å brygge med kveik? Dette er et øl som Skare hadde gjort en god jobb på. Det er også en veldig god topphøster.Hadde vel blitt litt dyrere om jeg måtte kjøpe gjæren, men den har jeg
Dette blir fem brygg med G30, så jeg kan jo prøve et med kveik. Har et par kveikbrygg på nakken som har havna i sluketHar du prøvd å brygge med kveik? Dette er et øl som Skare hadde gjort en god jobb på. Det er også en veldig god topphøster.
Hvilke sorter har du prøvd da. Kan sende deg litt original sunnmørskveik fra Ørsta. Den har vi brukt og gjenbrukt i snart ti år her.Dette blir fem brygg med G30, så jeg kan jo prøve et med kveik. Har et par kveikbrygg på nakken som har havna i sluket
Min lille smakserfaring er at jeg foretrekker kveik som er gjæra på veldig lav temp. Mer i rettning lager. - hva er din erfaring?Hvilke sorter har du prøvd da. Kan sende deg litt original sunnmørskveik fra Ørsta. Den har vi brukt og gjenbrukt i snart ti år her.
Prøvde meg på en pils`ish med Oslo kveik med en gang jeg begynte å brygge tidlig 2020, som smakte merkelig. Så prøvde jeg meg på en preudo pils med Lutra, og den virket lovende, men ble merkelig den også. Begge disse skulle brygges i romtemp.Hvilke sorter har du prøvd da. Kan sende deg litt original sunnmørskveik fra Ørsta. Den har vi brukt og gjenbrukt i snart ti år her.