1/2" Full bore flowmeter, helst analogt?

Har skjønt at det jeg trenger er et flowmeter, et som er ganske nøyaktig.

Har plass i skapet til et display til, men vil helst ikke borre det opp mer og begynne på nytt med kabling etc..

Har lett en time på ebay nå men finner ikke det jeg er ute etter.

Et analogt flowmeter jeg kan sette på utløpet av mesketanken, som måler fra 0 til 5 liter i minuttet. Det er det jeg er ute etter, men det kan også vise trykk eller en eller annen random benevnelse så lenge det er nøyaktig fra veldig liten flow, til ca 5L. Inline og full bore 1/2"

Hvis det er gode argumenter for et digitalt flowmeter som lett lar seg montere på 1/2" npt som ikke er for stort, og som har et enkelt display kan jeg vurdere det og, men helst analogt..
 
Begge disse burde fungere. Turbinmeter prinsippet skulle ikke være avhengig av trykk for å fungere. Ser at det er anbefalt til PC kjøling, tviler på at noen har 16 Bar på kjølesystemet på PC'en sin..
Tror nok Swizzmeter er hakket bedre enn Chinameter.. men hva er godt nok? Og ser at det er mulighet for kalibrering. Jeg hadde satsa på Chinameteret, og så målt det for å sjekke nøyaktighet, så evt kalibrert det. Og det er i alle fall komplett med display. Det andre må du nok ha en eller anna signalconverter og display i tillegg på.
 
Ja det er det jeg tenker. At kinagreia er fix ferdig med display innebygget, og så går den på batterier, noe som gjør at jeg slipper kabler ut til bryggebordet og kutte hull i bryggeskapet. Det at den kan kalibreres er jo gull. Jeg sikter etter 2.8L pr min, så jeg kan bare håpe at feilmarginen ikke blir kjempestor. Ser for meg å sette på hurtigkoblinger i hver ende så kan jeg klemme den inn hvor jeg vil i kjeden. Kinaversjonen er dessuten mer gunstig mtp gjengedimensjon.
 
10l min er vel ikke så mye? 2,8 er veldig lite.. Den stopper sikkert ikke opp på lavere flow. Det er vel mer at den er standard kalibrert for 10+. Du kan sikkert justere den nær nok. Det eneste er vel at en klissete vørter kan lime den om den får tørke. Fikk lyst å kjøpe..
 
Ser interessant ut det der. Vær obs på å montere det riktig, der du er sikker på fylt rør, og helst ikke rett etter et bend.
 
10l min er vel ikke så mye? 2,8 er veldig lite.. Den stopper sikkert ikke opp på lavere flow. Det er vel mer at den er standard kalibrert for 10+. Du kan sikkert justere den nær nok. Det eneste er vel at en klissete vørter kan lime den om den får tørke. Fikk lyst å kjøpe..

Vil du være guinea-pig og se hvordan den takler flow rett i underkant av 3L/min? Jeg har en flott historie med ebay-kjøp som ikke funker for meg så jeg er lit lei..
 
Vil du være guinea-pig og se hvordan den takler flow rett i underkant av 3L/min? Jeg har en flott historie med ebay-kjøp som ikke funker for meg så jeg er lit lei..
Næh.. Går for det andre. Men turbinmeter type flowmeter bør virke greit litt utenfor område.
 
Ingen som har noen tips her? Ser for meg kanskje en prislapp på 1200 kr. Max. Begynner å bli rimelig smådesperat etter ett.
 
Ingen som har noen tips her? Ser for meg kanskje en prislapp på 1200 kr. Max. Begynner å bli rimelig smådesperat etter ett.
Har du sett etter venturiflowmeter? Teknisk er vel dette det enkleste, en innsnevring og trykksensor.

VA meter er vel ganske rimelig men usikker på om du finner det til 1200 Nok. VA meter har også begrenset arbeidsområde innenfor en dekade (eks 0.1-1l/m)
Skal du ha noe som gir større nøyaktighet eller område må du se på coriolismeter men da flyr tusenlappene fort.
 
Tilbake
Topp