12.02.2011 Haandbryggerkonkurranse 2011

Har du tenkt til ? delta p? Haandbryggeriets ASIBA konkuranse?

  • Ja Helt klart. Med minst et bidrag

    Stemmer: 21 46,7%
  • Jeg regner med at jeg har noe klart innen fristen. Sansynligvis sender jeg ett bidrag

    Stemmer: 4 8,9%
  • Kanskje, hvis jeg har noe klart

    Stemmer: 20 44,4%
  • Nei. Rekker nok ikke å få brygga noe tidsnok

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    45
neslekkim skrev:
MagnuS skrev:
Ja, har nylig gått over til Speidel og denne ble brygget på den.
Brygget på 50literen med det lille maltrøret.

Knegg! :)

Da er spørmålet om det er Magnus som skal ha navnet sitt på etiketten eller Speidelen  ;D

Fra spøk til revolver, Gratulerer Magnus  :ilike:
 
Når det diskuteres utstyr kan det nevnes at vi (BareBrygg) hadde tre bidrag inne, med 2, 5 og 24 plass som resultat.
2 og 24 plass ble brygget i 20l saftkjeler og Brew-In-A-Bag (med partskylling pga ca 8 kg malt i en 20-literskjele).
5 plassen ble brygget på Terassebryggeriet fra brygging.no

Ingen problem å lage gode øl på dette utstyret, men utfordringen ligger i å ha jevn nok konstant temperatur i mesken slik at vi kan lage noe som smaker likt også neste gang...
 
Se der var dommerskjemaene ute ja! Tusen takk til dommerne for veldig konstruktive kommentarer, alltid godt å høre at ølet var godt og at det var typeriktigheten det sto på. Lurer på hvordan man kan få det tørrere enn 1.016 når OG er 1.088, dog... Kanskje bruke mindre krystallmalt, men synes liksom jeg var så bekymret for at det skulle bli for søtt hele veien og la inn mange kompenserende faktorere som pilsnermalt i stedet for mye av palemalten, lav mesketemperatur og gjær med god utgjæring.

Uansett, takk! Neste gang får jeg kjøre bare pilsmalt som basismalt og mindre krystallmalt. Kanskje ren oksygen vil hjelpe også. :)

Mitt øl var a021, hvis noen lurte. :)
 
Bemerkelsesverdig mange skrivefeil i de trykte skjemaene. «påeng» «karakterestikker» «størelse» «kryggets» «komentar» «konkuranse». Tsk, tsk.
 
Riis'en skrev:
Alle som tok bilder oppfordres til (med diskresjon) å offentligjøre disse i denne tråden :)

Jaja, det hadde vært bra å få sett, bilder av hele seansen!  :yes:
 
Kjetil S skrev:
Bemerkelsesverdig mange skrivefeil i de trykte skjemaene. «påeng» «karakterestikker» «størelse» «kryggets» «komentar» «konkuranse». Tsk, tsk.

Og en ord delings feil i over skriften :)
 
Skjemaet ser ut til å være laget av noen som enten har dysleksi eller ikke har norsk som morsmål. Det er mye, mye bedre enn at det ikke er noe skjema, så får de som ikke takler at skjemaet er slik la være å lese dem.
 
Andreas var bekymret for gnål om at de fem beste bryggene ikke ble plassert i samme rekkefølge i "finalen" som i "innledende" smaking. Tror han bekymret seg mindre for alt maset om skriveleifene. :)  Jeg ble beskyldt for å jobbe i i Språkrådet når jeg kommenterte en av feilene :) :)
 
Når folk henger seg opp i slikt, tyder det vel i det minste på at de håndskrevne kommentarene var greit leselige. Kudos til dommerne for det! :)
 
Under kommentarene for aroma har dommerne skrevet N2 humle på vårt brygg (a011). Er dette en humlesort?

Ellers var det fine og klare tilbakemeldinger!
 
Pål skrev:
Under kommentarene for aroma har dommerne skrevet n2 humle på vårt brygg (a011). Er dette en humlesort?

Ellers var det fine og klare tilbakemeldinger!

Tror det menes "NZ" - New Zealand. :)
 
Gahr skrev:
Når folk henger seg opp i slikt, tyder det vel i det minste på at de håndskrevne kommentarene var greit leselige. Kudos til dommerne for det! :)
Kudos til Øystein Meiningen for scanning av skjemaene.. tror også kvaliteten på maskinen har mye med saken å gjøre.. Han kan godt få agenturet på den oppgaven :)
 
Riis'en skrev:
Kudos til Øystein Meiningen for scanning av skjemaene.. tror også kvaliteten på maskinen har mye med saken å gjøre.. Han kan godt få agenturet på den oppgaven :)
Bare hyggelig å kunne hjelpe til.
Og så lenge det ikke skal scannes med alt for mange PDF'er som resultat går det veldig greit når maskinen har arkmater  :)
 
Riis'en skrev:
Gahr skrev:
Når folk henger seg opp i slikt, tyder det vel i det minste på at de håndskrevne kommentarene var greit leselige. Kudos til dommerne for det! :)
Kudos til Øystein Meiningen for scanning av skjemaene.. tror også kvaliteten på maskinen har mye med saken å gjøre.. Han kan godt få agenturet på den oppgaven :)

Han fikk scannet dem så kjapt at jeg nesten skvatt da de dumpet ned i mailboksen min!
 
Tilbake
Topp