12v pumpe fra ebay, Hva trenger jeg av koblinger og slanger??

Svein R Hansen skrev:
Må man ha de låsemutterene? Blir det ikke tett viss ikke? Sindre

Du får det helt tett bare med gjengeteip, men den kan vri seg. Låsemutterne gjør at ting står i ro. Var litt plaget med at krana og pumpa vrei på seg når jeg drev og justerte på den.

Bare ett lite irritasjonsmoment, skapte ikke noe lekkasje eller noe sånt. De mutterne koster ikke allverden, og de kan eventuelt settes på senere. Så det er bare å se an om du føler at du trenger de.
 
SindreW skrev:
Miguel skrev:
Den der har ikke magnetisk impeller. Har fire like selv. Det er noe annet som står er beskrevet er magnetisk.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Har du åpnet den? Skrur du opp de fire skruene og tar av lokket, kan du på min dra impelleren rett ut. Den vil lage lyd hvis den strupes for mye, det er ikke motoren, men impelleren som dras for langt inn og begynner å skrape. Jeg pleier ikke regulere den så mye ned at den begynner å bråke.

Hvis ikke det er forskjellige varianter ute og går. Her er den jeg kjøpte:
http://www.ebay.com/itm/New-High-Quality-DC-12V-Magnetic-Electric-Centrifugal-Brushless-Water-Pump-/300919964908?pt=UK_HomeGarden_Garden_PondsWaterFeatures_UK&hash=item46103a44ec

Min er helt lik. Ser iallefall helt lik ut. Men, hvis jeg strupte et sted sent i kjeden så piplet det ut vann i utette koblinger og slangen hadde lyst til å hoppe av, virket som om det bare bygget seg opp trykk.  Jeg skal skru opp en av de siste jeg fikk. Har bestilt fra forskjellige steder i løpet av ett år.
 
Eg har et par sånne pumper, og tok ein liten test no. Fant ei strømforsyning som leverer 9v som eg kobla på, og det fungerte fint. Pumpa gjekk fint, og eg kunne strupe tilførsel uten at det høres ut som den skal gje opp :)
 
kortulf skrev:
Har tilsvarende opplegg som SindreW. Funker fjell. Jeg kan ikke åpne krana fullt, da dusjer jeg ned hele stua.
Video fra en testkjøring med vann for spes interesserte her: https://www.dropbox.com/s/1t6aa7sewl8k7ld/20140118_224311.mp4  Kommer nok til å lage  noen flere hull i ringen på toppen der vørteren kommer ut så det kan sirkulere mer vørter uten at det spruter så voldsomt..
Var ikke mye åpning på krana der nei :) Bra trykk i de små greierne.
 
SindreW; Hvordan blir det å rengjøre med det oppsrettet der?

Har bestillt liknende pumpe, med trafo og sprenningsregulator og voltmeter.

Jeg har en nesten ny Bratberg der tempsensor viser 90 grader ved max kok, så stoler ikke lenger på den. Jeg tenker å sette inn en tempføler rett i utløpet fra kokekaret og regulere temperaturen med den.

Noen som har synspunkter?
 
Tilbake
Topp