Hjelp til innkjøp av utstyr til sirkulering og overføring av vørter

/mtv

Norbrygg-medlem
Hei.

Jeg bruker en igloo kjøler som mash tun, og er veldig fornøyd med dette. Det eneste som er litt styrete er å manuelt resirkulere vørteren, og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg å lage en bestillingsliste til alt jeg trenger for å bruke en pumpe for å sirkulere vørteren, og overføre til kjelen når den tid kommer. Jeg tenker at jeg ønsker å gjøre dette uten store kostnader, og tenker egentlig ganske minimalt av utstyr. (Ala et par slanger og en pumpe).. Utfordringen min er at jeg ikke har peiling på dimmensjoner av slager, pumper koblinger osv.

Er det noen her som kan hjelpe meg? Nedenfor er det bilde av min mashtun og en link til produktet:

a20791813b8cbebb28f2e9_m.JPG


http://www.highlanderbrewingsupply.com/servlet/the-55/TEN-GALLON-COOLER-MASH/Detail
 
Du bør bruke 1/2 toms (betyr ca 20 mm gjenger) samt silikonslange med 12- 13 mm (1/2 toms) innvendig diameter. Du finner alle delene f.eks på Bryggselv sine sider. Når det gjelder anbefalt pumpe så står det masse om dette på forumet, og er delte meninger og erfaringer.
 
Tilbake
Topp