2 nye røykøl ølsett fra Ølbrygging.no

Olbrygging.no

Samarbeidspartner
Endelig har jeg fått "grini" meg til å få røykøl på ølsett-menyen vår. Jeg har vanligvis ikke vært noe glad i røyksmak i drikke - annet enn i foredla varer (helst fra indre Hebridene). Men etter å ha vært i Bamberg og besøkt Weyermann for et par år siden så ble jeg helfrelst på det lokale røykølet. Så etter noe eksperimentering og testing er vår variant av Bamberg lager røykøl klart som ølsett. Inneholder 25% røykmalt.

Og når Alexander også har utviklet og testet en oppskrift til en røykporter som ble knallgod måtte vi selvfølgelig lage et ølsett av den også. Denne oppskriften inneholder hele 66% røykmalt og 4% peated. NB! denne har godt av å bli lagret noen måneder før konsum.

Vår Bamberg Rauchbier og Smoked Porter finner du her https://www.olbrygging.no/categories/roykol

Du finner begge på Untappd også.

mvh
Geir @ ølbrygging
 
Endelig har jeg fått "grini" meg til å få røykøl på ølsett-menyen vår. Jeg har vanligvis ikke vært noe glad i røyksmak i drikke - annet enn i foredla varer (helst fra indre Hebridene). Men etter å ha vært i Bamberg og besøkt Weyermann for et par år siden så ble jeg helfrelst på det lokale røykølet. Så etter noe eksperimentering og testing er vår variant av Bamberg lager røykøl klart som ølsett. Inneholder 25% røykmalt.

Og når Alexander også har utviklet og testet en oppskrift til en røykporter som ble knallgod måtte vi selvfølgelig lage et ølsett av den også. Denne oppskriften inneholder hele 66% røykmalt og 4% peated. NB! denne har godt av å bli lagret noen måneder før konsum.

Vår Bamberg Rauchbier og Smoked Porter finner du her https://www.olbrygging.no/categories/roykol

Du finner begge på Untappd også.

mvh
Geir @ ølbrygging
Hei Geir!

Du, hvordan gikk det med salget av røykøl? Jeg har virkelig sett for meg at 2022 er røykølets år(Skal sies jeg trudde det om 2021 å), så lurte bare på om dere fortsatt solgte noe av det, og om det var noe utvikling i salget i det heletatt.

Jeg har bare brukt norsk røykmalt hittil, og flest tradisjonelle, men det bør gå ann å lage et røykøl som treffer bredere enn de vi har møtt tidligere.
 
De har i hvertfall kutta ut Smoked Porter.
Jeg har oppskrifta et sted (har et liv i flyttekasser, så litt usikker på hvor kjapt jeg kan finne den. NB. De brukte Ireks tøykmalt. Forsøkte med et annet utnlsndsk tøykmalt, og det ble ikke det samme. Ble mye svakere røyksmak.
 
Tror du har større sjanse til å få svar om du sender de en mail.
Hadde lyst å bruke Norbrygg forumet, og lei av mail! Alt for mye mail på jobb, så vil heller delta i et fellesskap. Meeeeen ja, du har helt klart et poeng!
De har i hvertfall kutta ut Smoked Porter.
Jeg har oppskrifta et sted (har et liv i flyttekasser, så litt usikker på hvor kjapt jeg kan finne den. NB. De brukte Ireks tøykmalt. Forsøkte med et annet utnlsndsk tøykmalt, og det ble ikke det samme. Ble mye svakere røyksmak.
Ikke overraska over det i det heletatt. Jeg trur det var 4-5 år for tidlig. Men nå trur jeg det er på tide med ordentlig røykøl i sett!
 
Tilbake
Topp