25 l ferdigsett -prisforskjeller-kvalitetsforskjell?

Hei,,ser det er god variasjon paa ferdigsettene der ute, Olbrygging,no selger til 219-250+  ,,mens bryggselv kjorer 399 paa nesten alle settene sine.

Er det noe som rettferdiggjor den relativt store forskjellen/?

Har lurt på det samme ;D

Europris har jo noen sett som er OK også, men har ikke sjekket pris på disse.

Olbrygging sine sett er med en pakke tørrgjær, mens bryggselv sine er vel med 2 pakker ferskgjær, så ikke rart at de blir litt dyrere.

Men blir knall øl av olbrygging sine, men er i minste laget med gjær med, så starter eller en pakke gjær til er nok ikke dumt

geokri skrev:
Olbrygging sine sett er med en pakke tørrgjær, mens bryggselv sine er vel med 2 pakker ferskgjær, så ikke rart at de blir litt dyrere.

Men blir knall øl av olbrygging sine, men er i minste laget med gjær med, så starter eller en pakke gjær til er nok ikke dumt

Om man faar med torrgjaer eller ferskgjaer skulle vel ikke utgjore 150 kroner i forskjell?

Jeg har kun brukt 2 sett tidligere,,og det fra olbrygging.no  En belgisk wit og en IPA.  Har ikke noe grunnlag for aa sammenlikne med noe,,men ola har smakt bra for min del.

Blir det vesentlig forskjell med fersk gjaer fremfor torrgjaer?

Det finnes et større utvalg av forskjellige gjærstammer med ferskgjær. Så hvis hvis du er ute etter en spesifikk gjærkarakter som ikke dekkes av feks us-05/04 så bør man gå for ferskgjær.
Jeg har prøvd å lage samme øl med både us05 og WLP001, veldig små forskjeller på de to ølene og det ene var ikke noe bedre enn det andre.

Tilbake
Topp