Å bygge en Hop-Spider (Fra BYO desember 2011)

God kveld bryggefolk!

Sitter og funderer litt på denne Hop-Spideren som det er en artikkel av i BYO Desember 2011.
Denne dingsen er jo genial, da jeg har problemer med mye trub som setter seg fast i krana osv.

Men, det er en ting som er problematisk. selve malingsilen/nylon bag'en viser det seg å være vanskelig å få tak i. (Så langt).
Jeg har sett hos CO, Biltema og jula. de har ikke dette, eller noe som ligner.

Er det noen som har noe tips om hvor man kan få kjøpt dette? Evt hva kan man bruke?

Link til artikkelen:
http://www.byo.com/component/resource/article/2494-build-a-hop-spider-projects
 
Denne? Eller er den for grovmasket?

http://bryggselv.no/ds_product_info.php/products_id/349
 
Av en eller annen grunn går det ikke an å linke til bryggselv, da man bare får opp hovedsiden. Men var det en meskepose du linka til?

Edit: Nå virket det :D
 
Jeg tenkte på meskeposer i begynnelsen, men det hadde vært bedre med noe rimeligere som er ment til engangsbruk.
Ved bruk av en meskepose blir det mye vasking i etterkant. :)
 
Bjarte H skrev:
Du kan jo spørre Tromsøbryggerne i post 5 her om hva de har brukt og hvordan det fungerer :)

Posen vi har er en BH pose (vaskepose) fra Lindex.
Det finnes mange butikker som har slike vaskeposer, men i følge Rune som har forsøkt flere, så er Lindexposen best (finmasket). Vi har brukt både hel blomst og pellets i denne typen pose, med godt resultat.



.... og så kan jo fruen/samboer/kjæreste få låne den til BH vasken etterpå. Blir sikkert en alderles utmerket duft av undertøyet...  :ilike:
 
Det enkleste er å bruke flere humleposer. Det gjør jeg. Men det ser ut som  de i artikkelen har brukt en standard 150-90 mm rør overgang, dette får du kjøpt på biltema. Satt på en finmasket humlepose og noen lange bolter som støtte...
Så dette burde være relativt enkelt å få til..
 
Takk for tipset Alex.

Nå er den ferdig mekka, og på plass i BB30.

And thank you Car Theme!
 

Vedlegg

  • IMG_0161.JPG
    IMG_0161.JPG
    1,9 MB · Sett: 429
Har du produktnummer på de boltene fra biltema? Tok meg en tur bortom for noen dager siden, men fant ikke noe brukelig..

Takker:)
 
Takk for det!
Da blir det shopping i dag og hop-spider til IPA bygging i morgen! Planlegger rundt 400g humle, så den kan komme godt med..
 
Ser de har vognbolt i rustfritt også. Kan sikkert gå sammen å lage Alex, da de selges i pakker på flere :)
 
Tilbake
Topp