Akershus Flaskemesterskap 2021

- da trenger vi info om hvilken klasse/hvilke klasser vi skal brygge:).
Hei Finn,

Takk, for tilbakemeldingen. og veldig godt spørsmål.
Det er ikke låst til noen klasse/type. Så det er åpent å brygge hvilken klasse/type du ønsker :)
Så lenge det blir merket ved innlevering.


Jeg håper at vi får på plass all info veldig snart.
Bare å ta kontakt om det skulle være noe.

Takk, ha en fin kveld og helg.
 
Og dette er utelukkende for Akershus-folket?

Hilsen en som bor noen kilometer fra fylkesgrensen.
 
Hei Finn,

Takk, for tilbakemeldingen. og veldig godt spørsmål.
Det er ikke låst til noen klasse/type. Så det er åpent å brygge hvilken klasse/type du ønsker :)
Så lenge det blir merket ved innlevering.


Jeg håper at vi får på plass all info veldig snart.
Bare å ta kontakt om det skulle være noe.

Takk, ha en fin kveld og helg.
Jeg spør nå jeg. Det er vel det som kalles å være proaktiv;) ( - eller masete:rolleyes:).

Hvor mange bidrag får vi levere inn? Dere vil neppe ha alle de ulike ølene jeg har stående:p. 3?
Og er det greit med alle flasketyper?
 
Jeg spør nå jeg. Det er vel det som kalles å være proaktiv;) ( - eller masete:rolleyes:).

Hvor mange bidrag får vi levere inn? Dere vil neppe ha alle de ulike ølene jeg har stående:p. 3?
Og er det greit med alle flasketyper?
Hei Finn,

Det er positivt.. bra du kommer med spørsmål :)
Vi har dessverre ikke fått opp alle detaljene ennå.. men satser på at vi får ut en lite oppdatering i løpet av neste uke. :)
 
Den fiktive fylkesgrensen? Hva med å oppdatere til Viken? :)
Fylkeslagene står jo fritt til å definere hvem konkurransen er for. Men om du tenker på fylkeslagsgrensene, så er det vedtak fra landsmøtet på at de følger den gamle fylkesinndelinga. Fylkeslagene dekker store nok områder som de gjør:).
 
Liten tilleggsinfo ifht Fylkesgrensene: Styret i Akershus er en håndfull mennesker som skal organisere dette, ta imot flasker, dømme sammen med dommere osv osv. Vi ser at administrasjonen fra sist mesterskap er nok jobb ifht antal innsendelse fra Akershus medlemmene, og hvis flere fylker skulle vært med, ville det blitt for mye. Anbefaler å kontakte dere lokale fylke og høre om konkurranser.
 
Hei alle medlemer,

Da drar vi igang Akershusmesterskap i Hjemmebrygging. (bare for Akershusmedlemmer)
Reglene vil være de samme som for NM, men vi er ikke så restriktive på flasker, så lenge det er minimum 2x0,33 flasker eller bokser og de får plass i en vanlig ølkasse.

Flasker, og bokser, kan leveres i butikken til Strømmen Hjemmebrygg ( Homebrew.no ), eller sendes per post.

Adressen for levering får dere ved å sende en epost til akershus@norbrygg.no

Strømmen hjemmebrygg sponser premier!

Merk flasken med:
Navn på brygger(e)
Navn på Bryggeri
Tlf.nr
Navn på øl

Stil ihht Norbrygg typedefinisjonene, f.eks. 8.a - Dry Stout. (Se link under)
Fg, Og, IBU

Definisjon av øltyper - Norbrygg
Usikker på hvilken klasse? Sjekk hvilken typedefinisjon som du selv mener øllet er nærmest.

Påmelding:
Blir via Hoopla, Klikk her for å melde deg på.

Et brygg per person, så send inn ditt beste øl. Grunnen til kun et brygg, beror på logistikk.
Lappen på flasken bør være teipet på med gjennomsiktig teip, teip godt fast.
Hvis du skal sende flasker, husk å pakke de i bleier med en pose rundt inne i en pappeske etc.

Siste frist for innlevering: Mandag 01 November 2021!
Sender du i posten, vil postgang ta ca 3 dager, så send i posten senest Torsdag 28 Oktober.

Vinnerene blir kontaktet
1,2, og 3 plass får premie.

Mvh
Styret, Norbygg Akershus

B703D528-90A7-4050-9F5A-0A792F247618.jpeg
 
Hei,

Det var en liten feil så man fikk ikke meldt seg på via Hoopla.
Dette skal nå være fikset, så er bare å melde seg på :)
 
Nå har jeg meldt meg på via Hoopla, men jeg har jo ikke fått gitt noen opplysninger om ølet. Dette skjønner jeg ikke så mye av.

Hadde det ikke vært greiere å bruke det vanlige konkurransepåmeldingssystemet?
 
Nå har jeg meldt meg på via Hoopla, men jeg har jo ikke fått gitt noen opplysninger om ølet. Dette skjønner jeg ikke så mye av.

Hadde det ikke vært greiere å bruke det vanlige konkurransepåmeldingssystemet?
Jeg var også veldig usikker, men jeg tror jeg har forstått nå at man skal tape på lapper på flaksene med all info nevnt litt høyere opp i tråden her. Navn, bryggeri, info om øl etc. Er imidlertid usikker på hvordan man da bevarer anonymitet overfor dommerne? Men det er mulig flaskene merkes om når de er innlevert eller noe? Jeg vet ikke hvordan det funker. Kanskje noen har noe info om dette?
 
Nå har jeg meldt meg på via Hoopla, men jeg har jo ikke fått gitt noen opplysninger om ølet. Dette skjønner jeg ikke så mye av.

Hadde det ikke vært greiere å bruke det vanlige konkurransepåmeldingssystemet?
Hei Finn,

Beklager for sent svar her.
Jeg er helt enig med deg.. jeg sjekker opp og eventuelt får det på det vanlige konkurransepåmeldingssystemet.
Kommer i retur snart.

Takk
 
Hei Finn,

Beklager for sent svar her.
Jeg er helt enig med deg.. jeg sjekker opp og eventuelt får det på det vanlige konkurransepåmeldingssystemet.
Kommer i retur snart.

Takk
Jeg mente ikke å lage ekstra bry for dere, og det er vel litt vrient å satse på at folk skal melde seg på en gang til? Men info om hvilke opplysninger som skal følge med ølet, er nesten nødvendig. Det funka vel i fjor?

Men det er en fordel å bruke det vanlige systemet, og gjerne den forenkla varianten som blei brukt til NM - om det er mulig. (Skjønt når det bare er snakk om ett øl, er det jo ikke så farlig.) Så for framtida er det sikkert greit å ta i bruk det.

Men hovedsaken er at det blir konkurranse:). Takk for det!
 
Jeg mente ikke å lage ekstra bry for dere, og det er vel litt vrient å satse på at folk skal melde seg på en gang til? Men info om hvilke opplysninger som skal følge med ølet, er nesten nødvendig. Det funka vel i fjor?

Men det er en fordel å bruke det vanlige systemet, og gjerne den forenkla varianten som blei brukt til NM - om det er mulig. (Skjønt når det bare er snakk om ett øl, er det jo ikke så farlig.) Så for framtida er det sikkert greit å ta i bruk det.

Men hovedsaken er at det blir konkurranse:). Takk for det!
Hei Finn,

ikke noe styr, er takknemlig for tilbakemeldingene som kommer. Funket fint i fjor.
Jeg ser hva jeg får til.. slik at ting er mest mulig likt.

blir nok tatt i bruk i fremtiden, er greit når ting har en struktur slik alle vet hva man skal gjøre.

yes, konkurranse blir det :)

Mvh
Rune
 
Tilbake
Topp