Ok, jeg tenke at noen fikk ta ansvar spørre internetten. Jeg leser på freshbeeronly.com at: Alesmith: Uses a bottling date on the cases and bottles. Bottles: On the shoulder of the bottle in yellow ink. Cases: Written on the case with a sharpie and according to the brewer, the format depends on who's writing it. The X, IPA and Anvil have a 6 month shelf-life.
Og en som gir seg ut for å svare på vegne at Alesmith på et beeradvocate forum sier at:
[If they started in 2013, what would "103 11" mean? I would have guessed the 103rd day of 2011...]
That is not our code, that's probably from the glass manufacturer as we've only ever used standard bottle on dates (ie: 1/6/13 in yellow ink on the neck of the bottle, not covered by the foil). We started bottle dating in early 2013. Cheers
Jeg har ikke sett noe yellow ink. Sjekka en flaske med Reforged jeg har stående, den har ingen dato i det hele tatt. Men det er en en annen type flaske enn IPAen og en one-off, så den er lettere å datere.
Der det sto 2014 var stemplet i glasset, så jeg tror fortsatt ikke det er tappedato. Hvis noen virkelig vil følge det til bunns kan de jo spore opp en kasse fra polet eller sende mail til Macondo som tar dem inn, og spørre.