Alesmith IPA - verdens høyest rangerte IPA kan bestilles på vinmonopolet nå.

Grunerløkka har vist fått inn Speedway Stout, Ballast Point Habanero Sculpin IPA, Oskar Blues Dales Pale Ale, Great Divide Hibernation Ale og Yeti også
 
Har aldri smakt en eneste skikkelig god ipa som har vært langreist på flaske/boks.. Ser faktisk ikke vitsen i å kjøpe IPAer fra utlandet omtrent. Tviler på at man får noen fantastisk opplevelse av denne heller, uansett rating.

Jeg fikk e knallgod Dogfish head 120 minute, men den var riktig nok håndbagasjeimportert.

Ellers var det mye fint i hyllene på Grunerløkka i dag, inkludert en drøss Alesmith IPA :)
 
Har aldri smakt en eneste skikkelig god ipa som har vært langreist på flaske/boks.. Ser faktisk ikke vitsen i å kjøpe IPAer fra utlandet omtrent. Tviler på at man får noen fantastisk opplevelse av denne heller, uansett rating.

Fersk IPA er best, men når folk drikker 5-6 og 7 måneder gamle norske IPAer så er jo 2 måneder gammel importert IPA bra. Men det gjelder å være veldig bevisst på flaskedato uansett hvor IPAen kommer fra. Veldig mye gammel norsk IPA i barer, butikker, Vinmonopol og restauranter.

Jeg har etterhvert fått et litt mer avslappet forhold til dette og kan nå drikke 2 måneder gammel IPA, og nyte den.

Verste IPAen jeg har drukket noen gang var vel Two Captains på fat på Crowbar. Veit ikke hva de hadde gjort, men det smakte som om den var lagret et par måneder rett ved en varmekilde (bak et kjøleskap eller noe sånt).

Kortreist er ikke alltid ferskest.
 
Polet på Sletten har i alle fall på lager. Ikke ute i butikken enda, så spør betjeningen om å finne :)

alesmith.png

.. finner ikke noe datomerking på flasken...
 
Polet på Sletten har i alle fall på lager. Ikke ute i butikken enda, så spør betjeningen om å finne :)

Vis vedlegget 21496

.. finner ikke noe datomerking på flasken...

Folk kan spare seg turen. Var nettopp innom, og en t@@@@@g hadde kjøpt 24 av totalt 36 flasker. Utrolig kjipt at det ikke er kvote på slike øl sånn at fler faktisk kan få mulighet til å smake. Smått skuffet nå kjenner jeg.
 
Da blir det kos til helgen.

Status
Produktnavn Pris Ant Subtotal Pakkespor
Klar for utlevering

AleSmith IPA
137,70
Leveringsmåte:
Hent i butikk
 
?

Nettet skal vise riktig lagerbeholdning, og jeg tror ikke polene kan velge om det skal vises eller ikke. Men polene får leveransene sine på ulike dager, og spesielt pol litt unna distributør vil ikke få varer før noen dager etter de har bestilt. Så denne varen kan nok dukke opp på flere pol i løpet av de neste dagene, her er det bare å følge med.

En annen ting verdt å merke seg, dersom denne nå har kommet i hylla på vinmonopolets utsalg, så betyr det mest sannsynlig at alle de som bestilte før kl 09 på fredag får varene sine. Butikkene må vente litt før de har lov å bestille inn til seg selv når det er nyhetsslipp.


HansKr


Dette medfører feil. Pratet med en butikksjef da han fikk juleøl. Han sa at mye ikke ble lagt ut(for at han ikke skulle bli nedringt)

Men venter spent på hva som kommer fra BU, men Alesmith IPA kommer, og det blir digg!
 
De siste impoterte IPA'ne jeg har fått tak i syntes jeg det har vært lite futt over, Great Divide, Ska, De Molen
da er mine egne bedre
Så det er kanskje like greit å bare brygge IPA selv eller kjøpe norsk


Vuur&flam skuffet ja... Men Alesmith IPA har visstnok tung maltkropp, og mye bitterhet så trenger visstnok ikke å være så fersk. Men (nesten) like greit å lage IPA selv ja:) best fersk den
 
Tror kanskje de mer heavy IPA'ne tåler frakten bedre
som GD Hercules og DFH 90 & 120
selv om Hercules smakte mest bittert
 
Dette medfører feil. Pratet med en butikksjef da han fikk juleøl. Han sa at mye ikke ble lagt ut(for at han ikke skulle bli nedringt)

Men venter spent på hva som kommer fra BU, men Alesmith IPA kommer, og det blir digg!

Det kan være jeg har feil. Men juleøl er et dårlig eksempel, da mange av disse ligger i tilleggsutvalget og ikke kommer opp på nett uansett.


HansKr
 
Tror kanskje de mer heavy IPA'ne tåler frakten bedre
som GD Hercules og DFH 90 & 120
selv om Hercules smakte mest bittert

Hercules var under 8 uker gammel og veldig bra når den kom på spesialslippet forrige måned. Var vel bare den ene IPAen fra Amundsen som var ferskere.

Forøvrig sykt med gammal øl på spesialslippet. En humle-øl som Alesmith Evil Red var 11 måneder gammel (og folk kjøpte som bare det).

DFH 90 og 120 er jo ikke typiske humlebomber, men mer balanserte øl. 120 (18%) lagrer jo folk i mange år.
 
Jeg vet det, men jeg syntes likevel det hadde vært mest logisk om den også holdt 12% iom at 60 min er på 6% og 90 min er på 9%


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Skjønte ikke helt merkingen på Alesmith IPA, men det stod 2014 til slutt på de to flaskene jeg fikk i posten. Passe skuffende.
 
Å kjøpe utenlandsk IPA på polet er et sjansespill. God, fersk IPA lager vi vel selv?
Da er det bedre å bruke pengene på det jeg fant på mitt lokale pol i dag, Bosteels Karmeliet, høyest ratet tripel på RateBeer og Rochefort 10, nest høyest ratet quadruppel (etter Westvleteren 12).

Kvalitet og lang holdbarhet til en billig penge.

20151111_152540.jpg
 
Tilbake
Topp