Alesmith IPA - verdens høyest rangerte IPA kan bestilles på vinmonopolet nå.

Har fått melding at varene er sendt, så det er bra. Men sånn som det ser ut mtp flaskedato får man vel strengt tatt ikke vite hvordan disse egentlig skal smake, må innrømme at jeg blir litt skuffet hvis humla er borte. Ganske utrolig egentlig hvis de selger oksidert IPA til 137,- kr flaska;-)
 
Var innom mitt lokale pol (Tromsdalen) i dag for å plukke med meg noen juleøl, da jeg la merke til at de stod og stablet Alesmith ipa i hylla. Sjekket datoen og den var produsert i mai 2014. Er det produsent/grossist som vil bli kvitt noe gammelt, el er den ok? Tok med meg en flaske for testsmaking.
 
Var å hentet ut mine flasker med alesmith IPA og ballast point sculpin IPA. De på polet prøvde å skaffe, men etter de tastet inn min ordre fikk de ikke bestilt mere så de var sjalu. Jeg trenger strengt tatt ikke alle. Ante ikke at disse var så populære. Så hvis noen i Trondheimsregionen ønsker så kan jeg ofre noen. Så lenge de kan vise leg på 21 år .
 
Ballast point sin sculpin IPA kan jeg med hånden på hjertet si at det er den beste IPA jeg har smakt så lenge. Klarer jeg å lage noe på dette nivået så blir jeg fryktelig imponert . Alesmith må vente til helgen for prøvesmaking
 
Var innom mitt lokale pol (Tromsdalen) i dag for å plukke med meg noen juleøl, da jeg la merke til at de stod og stablet Alesmith ipa i hylla. Sjekket datoen og den var produsert i mai 2014. Er det produsent/grossist som vil bli kvitt noe gammelt, el er den ok? Tok med meg en flaske for testsmaking.

Jeg håper og tror at det er en øl som blir solgt fort unna. Jeg skal prøve min på fredag, gleder meg, men forventningene er høye.
 
Sooooo... Kjøpte bare 1, ser det står 2014 på flaska. Fikk litt panikk og lurer på å kjøpe 2 til, men meget usikker på om jeg orker vist den er over 1 år
 
2014 det er jo kriminelt
men polet har tatt inn AleSmith IPA før
det kan ikke være at dere har fått den?
 
Polet kjøper vel bare av norske importører. Så har de ikke fått solgt denne ølen til utesteder/etc så kan det være at den har stått på lager.

Vil jeg tro.
 
Tja... Tok denne etter barna var i seng. Fin blomster lukt, ganske tydelig bitterhet med granbar. Smaker sitrus, brød og blomster og metall :( en grei IPA, og helt sikkert mye bedre fersk, hadde forventet meg mere maltkropp (type Nøgne Ø 500) som jeg digger.

En kurrant IPA som 3,5 på untappd terningen, kjøp heller fersk norsk IPA eller brygg selv :)
 
Anbefaler folk å prøve ballast point sin sculpin IPA. Syntes den var mye bedre en den Alesmith IPA. Men for all del, syntes alesmith sin var god og
 
Nå har ikke jeg fått klo i dem ennå, får sjekke dato før de havner i korga ihvertfall
Men best/ferskeste IPA jeg kjøper er NØ Two Captains på taxfree


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er jo genialt å kunne dumpe gamal IPA i den norske marknaden. Her er ingen konkurranse over 4,75%, og distribusjonsnettet til Polet er så stort at ein får solgt alle dumpingvarer uansett.
 
Sitter med en i hånda nå. Godt, for all del, men sto ikke til forventningene.

Min er også fra 2014... litt nedtur.
 
Tilbake
Topp