Skal brygge en American Pale Ale til morgen og lurte på om noen vet om ett alternativ til sitrongress som skal være i den? Kan jeg bruke det gule på en sitron eller sitronmelisse?
Sitronmelisse hadde jeg vært svært varsom med. Blir en ganske kvalmende smak av det hvis det blir for mye. Har smakt øl som er tørrhumlet med tørkede limeblader. Det var så som så. Brygg heller ølet og tørrhumle med sitrongress når du får tak i det..
Sitrongress er ikke veldig vanskelig å få tak i, men langt fra alle butikker har det. Å bytte ut noe humle med sorachi ace kan også gi et tydelig sitronpreg, meg det er ikke noen ideell situasjon.
Ingen butikker rundt omkring her selger ikke sitrongress. Da får jeg heller vente til jeg kommer meg dit det er i stede for å lage noe ølallamig. best å holde seg etter oppskrifta :biersmile:
du kunne sjekke den butikken jeg mener.
den som var nedi byen er lagt ned.
kjempe lett å finne om du er kjent da.
men du som er torping skulle ikke ha no vanker med å finne noe, hverken på gjøvik eller lillehammer.
skal oppi torpa på lørdagen, greie veger oppi der nå? eller må jeg spinne rundt som en kop i vest torpa
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.