Bor i Florida på vinteren men savner ølbryggingen.
Har funnet en 30 liter kokekjele og mitt spørsmål er,
Gar det og bruke alukjele til koking av vørter?
Takk for hjelpen Da blir det en Irish Red Ale til helgen.
Jeg har altid brukt rustfritt når jeg brygger hjemme.Denne kjelen var her i nabolaget og er beregnet på kalkun.
Det som er fint her er at det er lett og få tak i ting så bagarsen hjem er mer enn tung nok.
Hilsen fra West Palm Beach og 28 varmegrader.
He he... Okei da. Burde vel ikke kupped tråden slik egentlig...
Back on topic - Går fint å koke i aluminiumskjele, men internettet er fullt av diskusjon om hvorvidt det er bra eller ikke. Tror ikke det er lett å trekke noen konklusjon om det. Men du bør koke vann i den før du brygger første gangen. En alu. kjele skal ha ett grått belegg innvendig.
He he... Okei da. Burde vel ikke kupped tråden slik egentlig...
Back on topic - Går fint å koke i aluminiumskjele, men internettet er fullt av diskusjon om hvorvidt det er bra eller ikke. Tror ikke det er lett å trekke noen konklusjon om det. Men du bør koke vann i den før du brygger første gangen. En alu. kjele skal ha ett grått belegg innvendig.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.