Amylase eller clarity-ferm?

Skal til å prøve meg på et gluten redusert øl, og har kjøpt inn alpha og beta amylase. Mener jeg leste for en stund siden at dette vil redusere gluten i øl. Men når jeg sitter å leser litt om gluten redusering nå, ser jeg at clarity-ferm ofte blir nevnt. Er det noen som har greie på dette og kan forklare meg litt?
 
Brewers Clarex (Clarity Ferm) fungerer veldig bra. Har familiemedlemmer som er følsomme for gluten, og de merker ikke noe til plagene sine når vi bruker dette. Har 10-12 dråper i et 25 liters kar, så det er drøyt i bruk. Skal være lab-testet flere ganger, og denne doseringen bringerer ølet under EU sine krav til glutenfritt. Jeg ville heller kalle det glutenredusert, og kanskje ikke servert til hardcore cøliakiere.
 
Jøss, trodde ikke det var såpass bra virkning på det. Bestilte brewers clarex. Har allerede kjøpt a og b amylase, så nå blir det vel bare liggende til jeg finner noe å bruke det til.

Blir å teste dette på en vienna lager til uka :) Takk for linken og svar!
 
Slettes ikke. RTFP; Read The Fucking Palmer.

Som noen sør-amerikanere hadde påtrykt sine t-skjorter for noen år siden, da Palmer besøkte et hjemmebryggerarrangement der. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

:D

Selvfølgelig! Jeg får skylde på at det er tidlig lørdag morgen, og jeg har ikke rukket mer enn to kopper kaffe enda:oops:.
 
Tilbake
Topp