Åpen gjæring

Antakelig andre mikroorganismer i spill der enn de du får fra sure sokker på et gjennomsnittlig norsk bad:).
Mang en deilig ost lukter sure føtter. Jeg har mine mistanker om hvordan kulturen ble starta …
Men spørs om de (baseluskene) gjør seg like bra i ett surøl …
 
  • Like
Reaksjoner: Jo
Bryggeriet til Cantillon er det skitneste jeg noen gang har sett. Det er strengt forbudt å drepe edderkopper. Kirsebær tiltrekker seg fluer, edderkopper spiser fluer. Jo flere edderkopper, jo mindre protein i ølet….
 
Bryggeriet til Cantillon er det skitneste jeg noen gang har sett. Det er strengt forbudt å drepe edderkopper. Kirsebær tiltrekker seg fluer, edderkopper spiser fluer. Jo flere edderkopper, jo mindre protein i ølet….
Det sies at en av de sikreste måtene å begå sjølmord på er å vaske omelettpanna til en fransk kokk. kanskje det er noe av det samme med bryggeriet til Cantillon:)?
 
Det sies at en av de sikreste måtene å begå sjølmord på er å vaske omelettpanna til en fransk kokk. kanskje det er noe av det samme med bryggeriet til Cantillon:)?
Ja, tror det. Det er jo egentlig et museum, og man endrer ikke på ting i utrengsmål. Bærpressene er god brukt, for å si det slik.
 
Var innom Bench Brewing i 2019 (i Canada) - https://benchbrewing.com/pages/our-brewery

Fikk se coolshipen deres, den ligger høyt (tenk toppen av en høy låve) med god gjennomtrekk. De pumper varm vørter ut i fatet, i taket henger det en LANG 'limtredrager' som henger der året rundt. Denne samler fuktigheten fra dampen og da drypper ned igjen, med litt gosaker.

På alle kanter av bryggeriet er det gårder, korn, frukt og diverse.

Var ganske morsomt å se.. kan ikke helt skjønen at jeg IKKE har noen bilder av det. Skuffet.
 
Tilbake
Topp