PetterL
Norbrygg-medlem
Samme her!Artig - men jeg blei skuffa over at det ikke endte i en mer seriøs smaksevaluering.
Samme her!Artig - men jeg blei skuffa over at det ikke endte i en mer seriøs smaksevaluering.
Antakelig andre mikroorganismer i spill der enn de du får fra sure sokker på et gjennomsnittlig norsk bad.Vis vedlegget 63546
Fra spøk til alvor - slik starter surøl-prosessen hos Cantillon.
Mang en deilig ost lukter sure føtter. Jeg har mine mistanker om hvordan kulturen ble starta …Antakelig andre mikroorganismer i spill der enn de du får fra sure sokker på et gjennomsnittlig norsk bad.
Neinei - det er vindruer som blir beintråkka.Mang en deilig ost lukter sure føtter. Jeg har mine mistanker om hvordan kulturen ble starta …
Men spørs om de (baseluskene) gjør seg like bra i ett surøl …
Det sies at en av de sikreste måtene å begå sjølmord på er å vaske omelettpanna til en fransk kokk. kanskje det er noe av det samme med bryggeriet til Cantillon?Bryggeriet til Cantillon er det skitneste jeg noen gang har sett. Det er strengt forbudt å drepe edderkopper. Kirsebær tiltrekker seg fluer, edderkopper spiser fluer. Jo flere edderkopper, jo mindre protein i ølet….
Ja, tror det. Det er jo egentlig et museum, og man endrer ikke på ting i utrengsmål. Bærpressene er god brukt, for å si det slik.Det sies at en av de sikreste måtene å begå sjølmord på er å vaske omelettpanna til en fransk kokk. kanskje det er noe av det samme med bryggeriet til Cantillon?
Penicillin i blåskimmelost kommer kanskje fra en fransk hule, men jeg er ganske sikker på at bakteriekulturene har sin opprinnelse fra menneskehud. Luktene samsvarer bare for myeNeinei - det er vindruer som blir beintråkka.
Utegjæring? På verandaen?Det er omtrent det samme som jeg også gjør. Bruker aldri gjærlås før gjæringa dabber av, men så bruker jeg vanligvis ikke gjærskap og fyller gjæringskaret vanligvis kun halvfylt -og i kveld gjærer jeg ute..
Så jeg vil si min gjæring er mer åpen enn din
Utegjæring? På verandaen?
Sant. Ustabil temperatur ute, da.Ja, litt varmt inne ennå
Blåser litt vilt ja, får låne vind/regnjakka så går det nok braSant. Ustabil temperatur ute, da.