Asian Pale Ale

Tror jeg ville svingt den rundt 67, det sukkeret gjør at du lett får ned FG, og krystallen er passe lys.

Sitrongress tror jeg du er bankers å få tak i på en fin innvadrersjappe, de har som regel det meste.

Jeg ville tilsatt det siste fem minutter i kok. Sukkeret ville jeg tilsatt når du ser at stormgjæringen er på hell.
 
Ok, så sukkeret skal ikke i kok altså?
Er det vanlig farin? Gies et oppkok i lake, deretter helles i gjæringskaret?

Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
Du kan selvsagt ha det i kok, det er det enkleste. Mange gjør det. Men jeg er tilhenger av å gi gjæren "desserten" til slutt, altså de aller enkleste sukkerartene, så den ikke spiser seg mett på det først og kanskje kutter ut noen få poeng før den burde

Vanlig farin, lag ei lita lake og dytt det oppi. Har du det oppi under kok er det bare å helle sukkeret rett oppi kjelen.
 
Nei, har ikke brygget denne enda. Sliter med å finne bergamotblader :) Ser faktisk at det står Pacifica humle på boksen, ja. Kan det være den de har brukt til bitterhumle? For den er ikke oppgitt i oppskriften, kun IBU-target...

Da fikk jeg dette bekreftet fra bryggeriet. De brukte opprinnelig Pacifica som bitterhumle, men det spiller svært liten rolle med så lav IBU, så det hender de bruker Aurora som bitterhumle :)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp